Grundlurad

Jag är verkligen dålig på att uppdatera den här bloggen. Det händer helt enkelt inte så mycket under vardagarna förutom jobb, och på helgerna har vi så fullt upp med annat hela tiden så då blir det inget bloggat heller.
Förra helgen var vi på kalas på fredagen och firade Albin. Tobias kom förbi sen och såg Let's Dance och curlingen. Jag somnade i soffan förstås.
I lördags var jag hemma och förberedde middagen medan mannen tvättade min bil. Sväres kom förbi och åt med oss, och sen hamnade vi hemma hos Tobias och såg schlagern, och senare kikade jag över till 12:an.
Söndagen blev en Dala-dag. Vi var till Insjön och handlade och åt, och sen åkte vi till Ejendals arena i Leksand och såg Buddy Holly. Den var väl helt okej, men jag blev inte sådär överdrivet imponerad.

I början av veckan var jag allmänt less på det mesta. I förrgår ringde jag som vanligt hem till G när jag slutat jobba. Han var på väg till Kilafors för att hämta nån traktor-del för sin fars räkning. Vi la på när han kom fram, och han skulle ringa upp när han var på väg hem igen. Då tänkte jag skynda mig in i duschen en vända. Då ringer det plötsligt på dörren, och döm om min förvåning när det var min älskling som stod utanför dörren! Grundlurad var just ordet. Det var en konstig känsla att han plötsligt bara fanns här, jag som var så inställd på att han var i Kilafors. Dock en mycket trevlig överraskning som jag uppskattade mycket, sen kändes livet plötsligt lite lättare igen. Vi åt och såg på tv och hade det allmänt mysigt. Vilken karl jag har! =)

Sen har dagarna mest liksom bara flutit på, och imorron blir det helg igen, och därmed dags att fara hemåt. Nu är det sista dagen på länge som jag är ensam. Fördelen med att vara tillsammans med en lärare är att det nu börjar bli dags för sportlov. Vilket innebär att han har massor av lediga dagar och kan komma upp hit och hålla mig sällskap. Så från och med imorron så kommer vi träffas vareviga dag i 10 dagar framöver. Underbart!

I helgen ska vi ut och äta och bowla med ett gäng på lördag. Vi blev rätt många vad det hördes, 12 tror jag. Jag är ju inget fan av bowling, men jag kan ju alltid hoppa just den delen. Sen fyller lilla mor år på söndag, så det ska väl också uppmärksammas på något sätt antar jag.

Ikväll tänkte jag se bandyn på tv, håller tummarna för att Byn vinner och håller sig kvar! Jag hade tänkt diska innan det börjar, men varmvattnet tog slut när jg duschade, så jag avvaktar och ser om det blir varmt igen framöver.

På återseende, gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0