Update

Ojoj vad dagarna går. Jag går mest bara omkring och drar om dagarna, har inget speciellt för mig. Rätt skön tillvaro. I fredags var vi till Anna och Peter och åt mat och såg film, en trevlig kväll.
I lördags tog jag med mig kusin Maja hem till farmor som ville ha håret klippt. Jag började spåna på om jag också skulle kapa av mitt hår, tanken har funnits hos mig sporadiskt. Maja tyckte också att det lät som en bra idé och jag sa att vi får boka in någon helg då vi båda är lediga. Då sa farmor att "Varför gör ni inte det nu direkt då?". Sagt och gjort, lite spotant sådär så kapade jag av typ 2 dm av mitt långa svall. =p Skönt faktiskt. Efter att jag skjutsat hem henne igen så for jag till Dalarå där det bjöds på mat, och senare på kvällen var vi hos Lars och såg Melodifestivalen.
I söndags var vi på möte, och sen hem och åt. Senare på eftermiddagen kände jag för att åka pulka, så vi drog ihop ett litet gäng. Vi började i Nilsjonsbacken, men där var det så dåligt glid så vi gav upp det och åkte till slalombacken istället. Jobbigt att gå uppför branten, men hej vad det gick! Orkade bara bestiga berget två gånger. Sprutade snö i ansiktet så det var något hemskt, men rätt skoj ändå. Vi satt där en stund innan vi åkte ner också och tittade ut över vår by, myspys. =) Därefter blev jag sugen på blåbärssoppa, så hela gänget samlades på Mårtes och åt och såg film. Kvällens film, Inglorious basterds, var den brutalaste jag sett på länge.
Igår jobbade mannen i mitt liv ända till kl 18, så då stod jag med maten nästan färdig tills han kom hem. Jag provade att stuva makaroner för första gången ever, och om jag får säga det själv så blev det faktiskt riktigt bra!
När karln slutar jobba idag ska jag följa med honom och lämna blod. Han drog nog egentligen bara med mig för att han trodde att han skulle lyckas lura mig att lämna också. Men jag hittade ett vattentätt alibi, det är nämligen 6 månaders karens efter man har vart i Thailand, och det är ju bara 3 månader sen ungefär som jag kom hem därifrån, så det hade han inget för. =) Ikväll sen ska vi till Anders i torpet och bli bjudna på mat där, så det blir spännande. Måste komma ihåg att ta med pengarna jag är skyldig honom också, jag har nämligen övertagit hans gamla mobil.  I övrigt så har jag inte så stora planer för de kommande dagarna. På fredag har vi begravning, och på lördag går flyttlasset norrut. Det pratas om en skidtur också, så vi får se om vi lyckas pricka in den. Dessutom har katten fått spel och börjat kissa överallt inne, någont som hon också gjorde för några år sen och då hade hon urinvägsinfektion. Därför lutar det väl kanske åt att jag får åka till veterinären med henne.
Och det var väl allt för nu. Tjing

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hoppas ni lyckas pricka in skidturen iaf för jag tänker oxå vara med...:) Ska bli mysigt!

2010-02-09 @ 11:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0