Tråkiga besked

Så tog helgen slut, blev inte riktigt som jag hade väntat mig tyvärr. Den började trevligt i fredags kväll då vi var hela 16 pers som var till Bollnäs och åt på Spicy cow. Det var en trevligt kväll med god mat. och sen förstås tokerier med tanke på det sällskapet som var. Det blev en del högljudda applåder och hejaramsor bl.a. efter intag av feferoni och liknande, men jag försökte hålla mig till den något lugnare delen av bordet och spelade fyra i rad på Anders iPhone istället. Ifall nån undrar så vann jag över honom.
Mot slutet av middagen när det började bli dags för avrundning och betalning så ringde mamma på Gustavs mobil. Pappa hade ringt på min, men jag hade inte hört det. Hon ringde för att berätta att farfar hastigt fått lämna livet här på jorden. Jag bröt ihop lite lätt där, och vi skyndade oss att åka hem till byn och dit. Som alltid sjukt jobbigt. Det hade gått väldigt fort, och det var väl åtminstone skönt för honom. Vi saknar honom!

På lördagen var tanken att vi skulle åka till Hudik för att kolla på lägenhet åt mig. Jag kände verkligen inte att jag hade någon lust med det, så jag ringde på morgonen och ombokade visningen med hyresvärden. Lördagen blev istället väldigt lugn, då vi satt hos farfar på eftermiddagen. Sennblev det lugnt hemma hela kvällen, jag hade inte lust att träffa någon så det var så skönt att bara vara hemma.

Igår söndag blev istället Hudik-dagen. Jag trodde att det var en tvåa jag skulle titta på, men eftersom jag sagt till honom att jag letar en lägenhet som är så liten som möjligt, så hade han istället fixat fram en liten etta åt mig. Den var väl inte alltför jättefräsch, men inte alltför hemsk heller, så vi skrev kontraktet direkt. Skönt att ha det gjort. En liten etta, nära till jobbet och med en helt okej hyra, precis vad jag önskade mig.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Nemen nej Hanna, jag beklagar så mkt!....vi får prata mer på msn men du loggade just ut just nu...fy så sorgligt..jag som visste vem han var oxå...:( Men grattis til lägenheten iaf att det har ordnat sej med det! Å hejja du på "fyra i rad"! :P

2010-02-01 @ 12:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0