Nyflyttad

Och så har det plötsligt gått en massa dagar igen. Fullt upp har det vart på senare tid.
I fredags hade vi begravning för farfar. Det var en jättefin dag, begravningen var fin och fikat därefter också mycket god. Men det går liksom inte att komma ifrån att begravningar är himla jobbiga ändå.

I lördags åkte jag, G och Elinor och mitt flyttlass norrut. Gick lättare än väntat faktiskt, även fast min lilla lägenhet ligger på tredje våningen. Det gick smidigt att få upp alla möbler, och sen hann vi med en lunch på stan innan vi for hemåt igen. ¨

Igår söndag spenderades, hör och häpna, i skidspåret! Har nog inte dragit på mig pjäxorna sedan högstadiet, så det var ett tag sen. Ingen speciellt lyckad upplevelse blev det, jag hade så dåligt glid så jag kom knappt nånvart. Men vädret var underbart, och vi hade fika med oss och slog läger efter spåret och myste i solen. Härlig dag!

Imorse lämnade jag Byn och begav mig iväg mot nya jobbet. Lillasyster skulle tillbaka till Uppsala, så hon åkte med till Bollnäs och tog tåget därifrån, medan jag åkte vidare. En trafikvägledare stod mitt i vägen och stannade trafiken i uppskattningsvis typ 20 min, vilket resulterade i att jag blev sen. Kändes ju sådär lagomt bra första dagen på nya jobbet..! Men det gick bra det också. Har flutit på rätt bra under dagen, mycket nytt. Har en hel del att lära, jobbet här skiljer sig en hel del från det nere i Kalmar. Blir säkert kul när man börjar komma in sig.
Nu sitter jag här i min kyliga lilla vindsvåning, och tänkte se ytterligare ett avsnitt Grey's innan Familjen annorlunda. Dvd-boxar är en himla fiffig uppfinning. När jag dessutom har Alla hjärtans dag-choklad som jag fick av världens bästa G att smaska på, ja - då är tillvaron plötsligt inte så pjåkig längre.
Tjing

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0