Min vecka

Vecka två på jobbet är snart till ända, det går så fort! Trivs riktigt bra faktiskt. Jag har börjat ha en del egna patienter, och nästa vecka drar det igång på allvar.

I tisdagskväll mötte jag min käresta i Söderhamn. Tanken var ju middag och bio. Vi gick en runda på stan och kollade in restautang-utbudet, men hamnade till slut på nåt pizzeria-liknande. God mat dock! Någonstans där mitt i maten kom jag ju på att jag faktiskt hade sovmorgon dagen därpå, och tänk vad mycket trevligare det vore att följa med G hem istället. Så där och då ändrade vi genast om i planeringen, strök bion från agendan och åkte tillsammans hem till Byn istället. Där såg vi Bygglov, och sen däckade jag framför OS.

Igårmorse tog jag bussen tillbaka till Söderhamn där jag lämnat min bil, och åkte tillbaka till Hudik och jobbade till 8. Tydligen fyllde G's mamma år också, men tror ni han hade koll på det? Eh, just det, nej. Alla var hemma där igår och firade henne, men han hade såklart ingen koll. =p Lite pinsamt tyckte jag att han hade glömt det, så jag ringde dit på kvällen och bjöd A-M och L på middag på lördag, som kompensation för glömd födelsedag.

Idag hade vi en op bokad i tidboken, och det föll på min lott att vara steril. Det är inte helt lätt att få på sig rock och mössa och handskar och allt och fortfarande vara steril när det är klart, men jag tror vi lyckades ganska bra. Lagom tills vi dukat fram alla grejer och var redo att köra igång, så blev stackars patienten akut dålig, svimfärdig och illamående, så vi fick avbryta. Men jag fick iaf se ut som tagen direkt ur Greys anatomy för en liten stund..

Nu ikväll har jag städat min lilla lya. Det positiva med att ha bara 23 kvadrat att hålla reda på är att det bara tar några få minuter att städa överallt. Perfect. Jag insåg igår att jag nu bara har ett ynka avsnitt kvar på min senaste Greys-box, så nu var jag tvungen att hitta på något annat ikväll än att bara plöja Greys. =)

Temperaturen här i min vindsvåning har också börjat återgå till någorlunda humant. När jag kom hit i början av veckan hade jag bara 15-16 grader, så jag låg och huttrade de första nätterna i veckan. Nu har jag fått upp ett tjockare ulltäcke och dessutom en extra värmefläkt, så igår kom jag upp ända till 23 grader. Lovely! Idag har jag inte behövt använda fläkten, utan har 21 grader bara av elementen. Det kan börja räcka med vinter nu tycker jag.

Snart är det helg också! Härligt. Det är personalfest på kliniken imorgon, men jag har så mycket annat den här helgen så jag gick avstå den. Imorgon ska vi fira Albin när jag kommer hem. På lördag ska vi bjuda sväres på middag, och senare har G 12:an. På söndag är det dags för min julklapp till familjen, då ska vi alla på Buddy Holly i Leksand. =) Upplagt för en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0