Kall lägenhet

Hej vad det går, nu är jag inne på vecka 2 på nya jobbet. Blir roligare ju mer man kommer in i det, så det kommer nog bli bra.

I helgen har jag vart hemma i byn. Jag kom inte hem förrän halv 7tiden på fredagen, och då hade min darling fixat middag med ljus och hela köret. Senare var vi hos A och C och såg film. Jag somnade i soffan.

Lördagen vaknade jag tidigt, och vi gjorde inget speciellt under dagen. Var till Dalarå en sväng, och tittade in i Vängsbo på vägen hem. Firade Kalle sen, tacos och tårta. Strax före 8 avvek vi från kalaset, lämnade av Olle på Barnängen och själva hamnade vi återigen hos A och C. Såg schlager och senare OS. Jag somnade i soffan.

På söndagen var vi på Pingst, och sen spenderade vi större delen av dagen hemma i Rävis. Jag packade en del och vi köpte mat fårn Atlantic. På kvällen sen blev det dags för mig att åka tillbaka till Hudik. Kom tillbaka till en utkyld lägenhet. 15-16 grader hade jag, trots att elementen står på max. Sov dåligt, vet inte hur många gånger jag vaknade och huttrade.

Idag jobbade jag till 16,30. Handlade lite innan jag gick hem. Tänkte sen testa bilen så att den startade i kylan. Kändes dumt att bara sätta mig i den och starta, så jag åkte en sväng. Var på jakt efter ljusstakar (köpte värmeljus på Hemköp i ett försök att få upp temperaturen en aning i min vindsvåning), och hamnade på DollarStore. Hittade några billiga stakar, så nu har jag tänt lite ljus här hemma. Faktiskt har jag fått det lite varmare nu, 18-19 grader just för tillfället. Hoppas på att det stiger ytterligare någon grad.

Annars har det väl inte hänt just nånting sen sist. Imorgon ska jag åka ner till Söderhamn efter jobbet och äta middag och gå på bio med min kärlek. Någon som vet ngn bra restaurang i S-hamn?

Kommentarer
Postat av: Jessica

Så du tycker att 15-16 grader är kallt? :p här har man haft runt 10-12 grader i en månad då de har varit som kallast ute...men nu tack å lov imorse så kom golvvärmen tillbaka till 18-19 grader äntligen! Hallelujah! Äntligen kan man leva normalt här inne...nu när man bara bor här veckan ut....

2010-02-22 @ 21:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0