Hektisk dag!

Idag var den mest hektiska dagen jag har haft på länge, har haft nånting att göra precis hela dagen! Klev upp redan före 8, för att katten hade fått tid hos veterinären vid 9, och att ta henne dit föll på min lott. Innan var jag tvungen att åka ner till morbror och låna deras kattbur. Bilresan till veterinären kändes lång, det stackars djuret skrek hjärtskärande precis hela vägen. Hon var väl rädd den stackars kraken. Väl framme så gick det bättre än jag hade förväntat mig när veterinären tog ut henne och klämde och kände. Vi fick med oss lite mediciner hem, och imorgon får vi veta om odlingen visar nåt och om det då ev behövs mer medicin till djuret. Lite roligt var att hon sen på vägen hem, till skillnad mot den högljudda ditresan, knappt gav ett enda ljud ifrån sig. Hon kände väl på sig att det var över och att vi var på väg hem igen.
När vi kom hem petade vi i första tabletten i katten, och sen gick jag ut och gick en timme. Underbart väder! Riktigt härligt. Sen hade farmor ringt och sökt mig, och hon hade fått en tid hos läkaren på byn strax efter 2, och undrade om jag kunde skjutsa. Jag åkte ner på byn en sväng och lämnade tillbaka kattburen hos Håkan, och sen handlade jag till dagens middag. Hem och duschade och fikade semla, och sen hämtade jag farmor. Blev kvar där till strax efter 3, och vid det laget började jag känna mig lite stressad eftersom maten skulle stå på bordet vid 4-tiden. Jag skjutsade hem henne till Vängsbo och sen skyndade jag tillbaka och satte igång med maten. Det gick rätt bra, jag hann med både maten och dukning och disk och allt innan middagsfolket anlände. Är jag inte en tvättäkta husmor ibland, så säg.
Sen åkte jag hem med pappsens bil, och vi åkte åter igen till Vängsbo och lämnade släpvagnen. Han släppte av mig hos G sen, som då hade lämnat bygget. Jag bytte om lite snabbt till bandy-skruden, och sen kom Anders och hämtade mig. Mötte upp Erik på Arenan, och en stund senare anslöt även Lars. Gick väl sådär, byn förlorade mot Hammarby. Min chaufför för kvällen njöt i fulla drag av byns förlust och Bollnäs vinst.
Var sen hem till G en sväng, som dock kände sig hängig ikväll så det blev en tidig kväller ikväll. Jag säger då det, tänk att det kan vara så fullbokat i agendan även fast man inte jobbar.

Imorgon tänkte jag börja försöka organisera min packning inför flytten på lördag. Wish me luck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0