Update from M-town

Hej vänner!
Har vart dåligt på blogg-fronten på senare tid, och eftersom jag får finbesök ikväll och hela helgen sen så lär det väl inte bli mkt bloggat då heller. Så här kommer ett litet livstecken från mig!
Sitter på jobbet och har en lugn stund över nu. Igår hade jag hur lugnt som helst på fm. Kan vara skönt ibland, men inte när det blir för mycket och för länge, och allra helst inte på samma dag. Idag ser det rätt fullt ut i boken, men nu skulle jag ha vart inne hos en tandläkare som är sjuk idag, så nu sitter jag här och softar igen. Fick ta två av hans akuta patienter, men det var bara att titta och slussa vidare, så det var inte så märkvärdigt.
Annars har det väl inte hänt så mkt mer på senare tid. Har mest tagit det lugnt hemma efter jobbet, städat och donat inför helgen. Igår var vi ut efter jobbet, nästan alla var med. Vi var på nån gård ute i bushen nånstans och bakade pizza. Det var trevligt och maten smakade bra. Blev på tok för mätt och däckade ganska omgående sen när jag kom hem.
På jobbet går det också rätt bra. Fick en riktig kick-start idag när jag hittade en 3:a som låg galet på en patient och som skulle ha upptäckts för flera år sedan. Trist för patienten såklart, men kul för mig när jag upptäcker nånting som tandläkarna har missat under alla år. =p Sen hade jag också en patient som jag drog mig en aning för att träffa, men det gick rätt bra ändå. Känns inte som att jag var den enda som hade dragit mig inför mötet. Lärdom av det, blanda inte ihop jobb och privat. Never again. Patienterna träffar man på jobbet. Punkt.

Resten av dagen kommer nog flyta på rätt bra. Har mest unga patienter, så det är kul. Sen ska jag bara hem och duscha och kanske laga lite mat och fixa det sista, och efter Idol sen får jag finally åka ner till Kalmar och hämta hem min darling. Mycket bättre än så blir det inte! =)
Ha en trevlig helg gott folk, på återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0