Underbar helg

Hallå kära vänner.
Nu är jag tillbaka i Småland efter en riktigt härlig helg i hufvudstaden. Flög upp i fredags kväll, och där väntade världens bästa Garfield på mig. Riktigt skönt att ses igen efter nästan 2 veckor. Min gps gick igång oväntat smidigt och vi hittade fram till Haninge relativt smidigt, även om det kändes som att vi hamnade lite fel då och då. Men vad gjorde väl det? =)
Vi har alltså bott i P och S's fina lägenhet i Haninge i helgen. Dom har vart på landet så vi har haft 3:an för oss själva, mycket bättre än så blir det inte. I fredags kom vi inte fram förrän rätt sent, så det blev inte många knop sen den kvällen.
Igår, lördag, åt vi frukost och sen gick vi till Haninge centrum och kikade lite i affärerna där. Jag blev förtjust i ett par skor och en jacka, men plånboken tillät inte riktigt några inköp. Fick nöja mig med en mascara och en tandborste. Jag lyckades förstås glömma min hemma, så första kvällen fick jag låna G's. =p
Efter fönstershoppingen där så åkte vi till Kungens kurva. Åt på Ikea lite snabbt, och sen gick vi och såg nya Beck-filmen på bio på Heron city. Den var faktiskt bra. Petra ringde också, bara för att kolla så att vi hade det bra. Snällare människa finns nog inte.
Sen åkte vi tillbaka till vårt tillfälliga hem och stannade där resten av kvällen. Var förresten på Maxi en sväng också och tänkte köpa nåt gott till kvällen. När jag gick in i affären började larmet tjuta, precis som det gjorde på BikBok i Göteborg när vi var där på tandläkar-mässan för nåt år sen. Pinsamt. Men en snäll kassörska hjälpte mig lista ut vad det var, och vi hittade ett dolt litet larm i mina byxor. Slutet gott, allting gott.
Sen var det alltså bara mys i soffan resten av kvällen. Vi såg Sommarkrysset, och sen blev det dags för Män som hatar kvinnor, jag köpte den till G när den släpptes men vi kom överens om att vi skulle se den tillsammans. Och nu var det alltså dags. Det blev dock inte mycket gemensamt tittande, för jag la mig i G's knä och somnade där ganska omgående. Så han fick se filmen själv, sånt kul sällskap var jag. =p
Idag gick vi bort till köpcentrumet igen och köpte en bukett med blommor till helgens värdinnor. Så snällt att vi fick låna deras lägenhet. Sen packade vi ihop våra saker och började rulla norrut mot Arlanda igen. Vid 16 skildes vi åt vid min gate. Trist förstås, men nu är det åtminstone bara 4 dagar tills vi ses igen, på torsdag kväll hämtar jag honom på flygplatsen i Kalmar. Härligt värre. =)

Nu ska jag surfa vidare en stund innan kvällens telefonsamtal tar sin början.

Och ja, det var faktiskt förvånande, N, att du inte visste om min vänsterhänthet. Man kan tydligen aldrig veta allt om nån.. =p

Kommentarer
Postat av: jessica

jaså kan en tandhygienist glömma tandborsten? :P

2009-09-08 @ 14:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0