Idag small det

Idag, vänner, är en bra dag. Jag har haft riktig rejäl ångest på senare tid efter alla mina funderingar hit och dit. Har vart några väldigt jobbiga dagar, och nu kände jag väl att det inte funkade att gå omkring så längre. Därför blev det dags att göra slag i saken idag. Imorse var jag så nervös så jag mådde illa. Trodde jag skulle spy. Äta var inte att tänka på, och jag skakade i hela kroppen hela morgonen. Men jag tog ett djupt andetag och bara gjorde det. Var sjukt nervös för reaktionen. Hur det skulle gå. Lyckligtvis gick det bättre än förväntat. Stor börda som lättade från mina stackars axlar. Känns otroligt bra att ha det gjort. Nervöst ändå förstås hur det kommer gå sen, men nu blickar vi framåt.
Rätt beslut? För att citera favorit-Bagge; Jag vet inte. Men jag var tvungen att testa.

I övrigt har det vart en bra dag på jobbet, har vart på mobilen större delen av dagen. Sex ungar var sjuka, och tur var väl det för vi hann knappt med dom vi hade ändå. Har mer tid imorron, så om dom är tillbaka då kommer vi nog hinna ta dom då. Sen åkte vi tillbaka till kliniken, jag hade en patient och sen avslutades dagen med lite massage. Inte alls tokigt!

Sen när jag kom hem lyckades jag få i mig ordentligt med mat för första gången på flera dagar. Har inte petat i mig många tuggor de senaste dagarna. Men nu kanske allt börjar ordna till sig. Var ut på Oknö en sväng sen igen, så fint där ute. Där trivs jag. Nånstans där jag också trivs är hemma, och nu ska jag boka biljetter dit till nästa helg. Gött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0