Helgen

Hej gott folk.

Sägs ju att tiden går fort när man har roligt, och jag kan väl inte mer än instämma. Helgen kom och gick alldeles för fort enligt mitt tycke. Har haft en toppenhelg. G kom ner i torsdags kväll, så jag hämtade honom på flygplatsen vid 22. Var rätt sent innan vi var hemma, så första kvällen blev det inte mycket mer än bara bums ner i säng.

På fredagen jobbade jag, men trixade lite i min tidbok så jag både kunde ta sovmorgon och gå tidigare från jobbet. Skulle egentligen ha haft en patient efter lunch, men bästa hyg-kollega och sambo tog den patienten åt mig (som sen uteblev…), så jag kunde smita från jobbet redan vid 12. Då hade vi plötsligt hela eftermiddagen fri och solen sken, så då bestämde vi oss för att åka över till Öland. Norra udden åkte vi upp till, och hade bra där uppe vid Långe Erik. Nog för att jag nog gillar södra udden lite bättre, men norra är också fint. Och med det sällskapet kan jag vara var som helst.. =) Vi låg på en brygga där i solen och hade det bra och kollade på maneterna nere i vattnet. Sen åkte vi till ett café och fikade goda wienerbröd innan det var dags att fara hemåt igen. Det tar ändå rätt lång tid att åka upp ända till udden. Var hemma igen vid 19 nån gång. Tog det lugnt en stund, och sen köpte vi pizza och intog soffläge resten av kvällen, med Idol och Kändisdjungeln på tv.


På lördagen sen var det Internationella munhälsodagen, vilket innebar jobb. Vi hade öppet hus på jobbet och erbjöd gratis polering till vuxna och gratis tandborstar till barnen. Det blev lite stressigt direkt när vi öppnade vid 10, vi hade väl inte väntat någon anstormning direkt och kom dit bara någon minut innan 10. Då satt redan ett gäng pensionärer utanför och följde med oss direkt in. Så vi fick skynda oss att starta upp rummen och köra igång. Trodde då att det skulle bli en rätt körig dag ändå. Men ack så fel man kan ha.. =) Det var det ruschen som var, sen var det hur lugnt som helst resten av dagen. Jag tror jag polerade på tre eller fyra personer under dom fyra timmar vi hade öppet, sen hade jag alla andra tre ur personalen som jobbade hos mig i stolen, och till sist G. Så man kan säga att vi hade det rätt lugnt. Jag fick ta tandsten på chiefen och sen hade sköterskan en trasig fyllning, så då ropade jag på chefen så lagade vi den. Karla polerade på mig också, och jag måste nog erkänna att jag har lite tandläkarskräck kvar ändå. Jag tycker fortfarande att det är jobbigt att ligga ner i stolen. Men det är ju bra att prova på ibland. G kom som sagt också, så han stannade sen tills jag slutade, och då gick vi på ett kondis inne på Storgatan och fikade lite. Sen tog vi det lugnt hemma tills det var dags att bege sig till Karla och Thomas där det bjöds på grillat. Mycket gott och trevligt!


Idag var det då söndag och slutet av helgen. Vi var rätt sega och tog oss inte upp och åt frukost förrän 12-tiden nån gång. Jag skickade iväg G till Ica och handla lite, och sen gjorde jag scones till frukost. Sen tänkte vi se en film, men fastnade framför repriserna av veckans Idol istället. Sen vid 14-15-tiden någon gång for vi ner mot Kalmar. Kollade lite på Stadium, och sen köpte jag nya hörlurar till min iPod på Media Markt. Åkte vidare till Ikea, kollade runt där och åt på restaurangen. Satt kvar rätt länge innan det blev dags att röra på sig mot flygplatsen. Hans plan var försenat, så vi hann sitta på flygplatsen en stund också. Lill Lindfors var också där. Usch, idag var det jobbigt att åka hem igen ensam, och att komma hem till en tom lägenhet är inte alls roligt. Känns som att något saknas, eller rättare sagt någon. Tyst och ensam är just vad det är.


Ändå kan jag inte låta bli att förundras över hur snabbt allting kan förändras här i livet. Från att ibland ha slötittat på Mönsterås bostäders hemsida efter lediga lägenheter kollar vi nu på Eksjöhus.se och drömmer om fina hus vi kan bo i. På Media Markt är det inte längre bara Apples hyllor och bland dvd-filmerna man hittar mig, nej nu kollar vi bland kylskåp, spisar och tvättmaskiner. Nu när hösten kommer lägger jag inte dyra beställningar på kläder på nätet, nu sparar vi pengarna på gemensamt konto att investera i något klokt i framtiden. Känns lite konstigt, men också väldigt bra. Nu är det två veckor tills vi ses igen, men jag hoppas att tiden går fort.



Nu laddar jag för en ny vecka på jobbet. Imorgon jobbar jag kväll för första gången sedan innan so
mmaren någon gång. Drygt, men det går nog bra. Det är bara den dagen som blir lite tung, men sen ser veckan bra ut. På tisdag ska alla länets hygienister till Oskarshamn, och sen ons-tors-fre är jag tillbaka ute på mobilen igen, så då spenderar jag större delen av dagarna ute på skolan. Så jag hoppas och tror att veckan bara kommer svischa förbi. Får se om jag kanske lyckas styra upp något med Marie i Vimmerby till helgen också, det vore skoj.


Det var väl allt jag hade på hjärtat för stunden, tänkte också slå på stort med lite bilder från helgen. Enjoy!


Fredag. Ölands norra udde.

 
      

Lördag. Internationella munhälsodagen på jobbet, G på Tok-ö, och grillning hos T.
   
   

Kommentarer
Postat av: Niklas

"Från att ibland ha slötittat på Mönsterås bostäders hemsida efter lediga lägenheter kollar vi nu på Eksjöhus.se och drömmer om fina hus vi kan bo i. På Media Markt är det inte längre bara Apples hyllor och bland dvd-filmerna man hittar mig, nej nu kollar vi bland kylskåp, spisar och tvättmaskiner. Nu när hösten kommer lägger jag inte dyra beställningar på kläder på nätet, nu sparar vi pengarna på gemensamt konto att investera i något klokt i framtiden. Känns lite konstigt, men också väldigt bra."



Du, min vän, håller på att bli vuxen! Är det inte fantastiskt?

2009-09-14 @ 13:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0