Frisör-besök

Så var det slut med mobilen för min del för en stund. Har gått bra idag också, var klara redan strax före lunch. Jobbade lite på kliniken sen med diverse administration, och sen slutade jag vid 14. Lämnade tillbaka min kära combi-bil på Statoil, och sen åkte jag hem och bytte kläder lite snabbt och sen gick jag till frissan i huset bredvid. Dom har bara drop-in där, så man får liksom ta den frissa man får. Jag lyckades få en som verkade ha en dålig dag. För det första sa hon knappt någonting alls. Sen Slet hon och drog i håret så jag trodde tårarna skulle börja rinna. Varje gång hon kammade igenom håret liksom slog hon med borsten i huvudet så det gjorde ont. Jag färgade håret också, och när hon skulle skölja ur färgen höll det värsta av allt på att hända, hon slet ur mitt ena örhänge! Örhängen som jag fick av G, så inte vill jag gärna se dom försvinna ner i nån kloak nånstans. Lyckligtvis fastnade det i håret, så vi hann fånga upp det. Frågade om jag skulle plocka ur det andra också, men det behövdes inte sa hon. Gick tillbaka till vanliga stolen sen, och när hon torkade håret höll hon hårtorken stilla och nära så jag brände mig i hårbotten. Dessutom lyckades hon få tag på örhänge 2 också och slet ur det. Hittade örhänget men inte knoppen på baksidan. Med plattången brände hon mig i pannan flera gånger. Och som grädde på moset så har jag tydligen använt något dåligt schampo sa hon, så färgen tog inte på mitt hår. Hon hade aldrig sett att en sån mörk färg tagit så dåligt. Så jag skulle inte bli förvånad om färgen kommer rinna ur, och då fick jag komma tillbaka. Jippi, känns ju verkligen lockande att gå dit igen... Hmm. Not. Så det kan gå. Suck. Men rätt bra blev det väl iaf.

Sen när jag kom hem gjorde jag ett litet ryck och körde några maskiner med tvätt. Åt mat, och hade sen tänkt packa lite inför helgen. Blev rätt mätt efter maten så jag tänkte lägga mig och vila en stund innan jag drog igång igen. Vilan räcker än.... Så det blir nog inte många fler knop idag. Gör inte idag det du kan göra imorron.

Har pratat med Petra i telefon några gånger också under kvällen, fått lite instruktioner inför helgen när vi invarderar deras hem. Längtas riktigt ordentligt till helgen nu..! Men nu är det nära. Bara en lång dag på jobbet kvar. Sen hem och packa och dona, och sen är det faktiskt äntligen fredag. Halleluja. Är inte det toppen så säg?


Kommentarer
Postat av: Jessica

Men fy en sån hemsk frisör!!! Jag blev lite förbannad då jag läste allt det hon gjorde...du borde stämma henne eller nått...inte hade jag velat betala till den där männikskan iaf...herreugud ger dej brännmärken å förstör dina örhängen....aldrig hört på maken...

Du får ha en sån bra helg iaf! Jag kommer till byn iaf den 11-13 sept....ska bli kul.=)

2009-09-02 @ 22:19:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0