Effektiv dag

Hallå gott folk.
Härlig höst vi har fått va? Igår var det rätt kyligt och idag ännu värre, så idag åkte mössa, vantar och halsduk fram. Rätt mysigt tycker jag, luften är så härlig på morgonen. Dessvärre gillar jag inte dom här mellanperioderna när det kallt när man går till jobbet och sen är det rena sommarvärmen igen när man går hem. Ska det nu vara höst tycker jag det kan bli det ordentligt.
Idag har jag haft det rätt stressigt på jobbet, många "svåra" patienter med antingen mycket att göra på, eller mycket att skriva på. Har gått rätt bra ändå, men jag är inte van att vehöva stressa. Jag brukar ofta vara snabb och är sällan sen, men idag fick jag kämpa på mot klockan. Men det gick ju bra det också.
Idag har jag annars haft, och har, en riktigt effektiv dag. Skulle egentligen ha slutat vid 14, men hade bokat in två patienter extra och jobbade kvar till strax efter 15. Tänkte jag skulle försöka få ordning på min flex någon gång, har legat på minus sedan semestern. Sen när jag var klar gick jag till bilverkstan och pratade med gubbarna där, och som jag hade hoppats och trott så kostade det ingenting när jag lämnade in bilskrället i måndags utan det gick på garantin. Han är rolig han som äger det där stället, jag tänkte bara kolla om jag var skyldig någonting, men när vi var klara med det pratade han vidare; "Du, jag tänkte på det.. När du jobbar så sent som du gjorde i måndags, är du inte trött då?". Jag jobbade ju till 19 i måndags så han tyckte det var sent. Sen frågade han vidare en massa saker om mitt jobb. Trevligt, tänk om det var sånt bra bemötande överallt. Hoppas mina patienter upplever mig så också.
Hur som helst, till slut kom jag iaf därifrån, och gick hem och kollade lite recept och planerade vad jag behövde inhandla för dagens köksbestyr. Pratade med min G en stund också. Kilade ner på Ica en snabbis och köpte lite smått och gott, och sen gick jag hem igen och körde igång. Provade att göra en biff-stroganoff som jag hittade recept på häromdan, och efter att ha diskat upp efter det så satte jag igång med nästa projekt; mjölkchokladtårta. Imorgon är nämligen vi i Mönsterås värdar för nätverk för hygienister från Oskarshamn och Högsby, och då ska det fikas. Egentligen ska det väl köpas in fika och kliniken ska stå för det kalaset, men jag tänkte att jag kan lika gärna ta tag i det själv. Bor man ensam och inte har nåt bättre för sig en onsdagskväll så var det väl alldeles detsamma.... =p Så det projektet är halvt färdigt nu, det står och svalnar nu innan jag kan köra igång med resten. Sicken dag, va. Effektivitet stavas det.
Sen hade jag tänkt slappa framför tv:n resten av kvällen, Idol och Greys. Härliga tider. Och tänka sig, om 48 timmar sitter jag på planet och går snart in för landning på Arlanda där det förhoppningsvis står några bybor och väntar på mig, det är lycka. ;-)
So long vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0