Vår lugna helg

Hallå vänner!
Så var då den efterlängtade helgen här och i full gång. Igår hämtade jag hem min G från Högsby dit han kom med buss. Blev annars en rätt lugn kväll, gjorde inte många knop sen vi kom hem. Åt lite och såg på tv större delen av kvällen. Efter Idol blev karln kaffesugen, så då tog vi en tur till Statoil, och sen åkte vi runt lite på Lillön och Oknö innan vi åkte hem igen. Lite kallt var det ju igårkväll, men det är rätt skönt med den klara höstluften ändå. Somnade sött efter midnatt någon gång.
Imorse vaknade jag, i vanlig ordning, först, så jag hann ligga och spela spel på mobilen en bra stund innan sällskapet vaknade. Låg och drog oss och funderade på vad vi skulle göra av dagen. Öland börjar ju kännas lite uttjatat vid det här laget. =p Så det blev inga större planer, vi åt frukost och sen diskade G medan jag hoppade in i duschen. Tog en kort promenad tvärs över torget till Lilla bageriet och fikade lite där, kaffe-abstinensen började göra sig påmind igen... =p Sen knatade vi ner till Ica och inhandlade lite käk. Låg i soffan sen och läste en stund innan jag satte igång med maten. Nu står den i ugnen och väntar på att bli klar! Vi brukar ju annars ha ett rätt späckat schema när vi ses, men det slog mig när jag stod och diskade och G låg i soffan och läste, att det faktiskt är riktigt skönt och bara göra såna vardagliga saker också. Vi som annars inte har någon riktig vardag tillsammans. Så det bådar ju gott för framtiden.
Om en stund är maten klar, så nu börjar det bli dags att sätta igång lite ris också. Efter maten sen ska vi in till Kalmar och gå på bio, Äntligen midsommar. Känns som den påminner en hel del om Sommaren med Göran, och den tyckte vi ju inte om så vi får väl se om den här är nåt att ha.
Imorron blir det ut att åka igen, då ska jag lämna av min käresta i Jönköping där hans sällskap plockar upp honom. Sen väntar 2,5 veckas uppehåll då jag far till Thailand, hualigen. Men det får väl gå det också.

Nu - riskokning.

Ja, N, jag flyger med SAS. Konstigt ändå, det blir ju en omväg att åka ner till Blekinge och vända. Det skiljer ju sig en del, men det brukar alltid vara rätt mkt folk på flyget. Hur förklarar du det?

Kommentarer
Postat av: Niklas W

Haha ja det var ju skumt. Men det har säkerligen med tillfällig pilotbrist att göra.

2009-10-10 @ 23:39:44
URL: http://niklasw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0