En helg i Åkeshov

Så var helgen förbi och jag är tillbaka i M-town igen. Har som vanligt vart en toppen-helg. Resan upp flöt på ovanligt bra, slog alla rekord på snabbhet i ankomsthallen på Arlanda, hann inte mer än komma dit så kom mina väskor direkt på bandet, hann inte stå där en halv minut ens. Men vad hjälpte väl det när jag fick stå ute i kylan och vänta på mina privatchaufförer ändå... ;-) Stannade på Sibylla på vägen till Åkeshov sen och käka lite. Hann se slutet av Idol, vilken skräll att Jon åkte ut..!
I lördags vaknade vi rätt tidigt och visste inte riktigt vad vi skulle göra av dagen. Hamnade i Kista till slut och åt lunch och kolla lite i affärerna där. Sen åkte vi tillbaka och sov middag, tänk vad skönt det är när man lyckas somna på eftermiddagarna. Borde jag försöka med oftare. Sen gjorde vi ett ryck igen och åkte in till stan och träffa L & L och käka på en trevlig restaurang. Tanken var väl att vi skulle dra vidare på nåt sen, men åtminstone jag blev toktrött och vi avrundade kvällen efter maten. Hann se lite Körslag också, och jag blev glatt överraskad att Stefan var med. Han kommer ro hem hela alltihopa, var så säker. ;-)
Idag var vi ut och åkte en sväng på fm. Tänkte väl kika lite på Drottningholm, men vi var hungriga och hamnade på Ekerö istället där vi åt lunch. Sen blev det inte så mkt mer gjort idag, vi åkte tillbaka till Åkeshov och softade en stund, såg Idolrepriser, tills L kom vid 2. Blev snart dags att bege sig, packade bilen full med alla våra väskor och rullade norrut. Inte speciellt långt för min del, jag lämnades av på Arlanda. De följde med mig in och vi åt på Pizza Hut. Lite halvläskigt var det faktiskt att flyga idag, det skakade ganska ordentligt vid landningen och ladningsbanan var full med vatten när vi kom till Kalmar. Inte blev det bättre av att G och L målat upp skräckscenarion om plan som går av på mitten vid starten och får vattenplaning vid landning, och dessutom satt en flygrädd tjej bakom mig på flyget och ojade sig över hur läskigt allt var och att vi aldrig kommer komma ner ordentligt. Så ja, jag höll ganska hårt i handtaget innan vi var nere på marken och stod stilla igen. =p
Slog mig också att det faktiskt är nära till Thailandsresan nu också. Jag far ju och flänger en hel del och Arlanda känns som ett andra hem, men nu är det faktiskt snart dags, nästa gång jag lyfter därifrån så är det inte till Kalmar jag är på väg. Känns lite sådär, ärligt talat, att vara borta så länge, men det blir säkert bra. Har ytterligare en helg kvar på hemmaplan att njuta av trevligt sällskap. =)
Så nu är jag alltså hemma i samma gamla sovrum igen, helgerna går alltför fort. Känns så tomt att komma hem till den här stora, tomma lägenheten. Saknar G massor, trots att det bara är några dagar tills vi ses igen. Går nog fort tills dess ändå, veckorna har ju en tendens att göra det dom också. På torsdag ska jag på kurs i Oskarshamn hela dagen, så det blir inte hela veckan på kliniken. Den här gången är det bara jag från kliniken som ska iväg, lite trist att behöva åka själv. Hoppas att det är nån mer jag känner där från nån annan klinik.
Det var väl allt jag hade på hjärtat för stunden, nu ska jag bädda ner mig och se om jag hinner somna innan G ringer. På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0