Destination Jönköping

Ja, så var det då slut på denna våran sista helg på ett tag. Idag lämnade vi M-town vid 10,20 med destination Jönköping. Flöt på bra och vi var framme strax före 1. G hann äta lite och vi hjälpte en kvinna beställa tågbiljetter på stationen där, sen kom gänget som var på väg hemåt och som G skulle ansluta till. De skulle också äta, så vi var på en Sibylla-kiosk innan våra vägar skildes åt. Desto mindre roligare var det ju sen att köra tillbaka över 2,5 timme själv. Löste sig ändå ganska bra, telefonen gick rätt varm. Morbror Tomas ringde och kollade läget, hygienist-kollegan Ulrika från Kalmar ringde och pratade lite inför anställningsintervjuerna för vår nya chef som jag ska sitta med på, och med mamma pratade jag 4-5 ggr nånting. Gick rätt bra ändå att köra, regnade och var taskigt väder, men det är sånt man får ta.
Såklart var det olidligt tomt att komma hem sen igen till en tom lägenhet. Kände mig rätt ostabil, och det dummaste jag kunde göra då, skulle det visa sig, var ju att bänka mig framför One Tree Hill. Det var SÅ bra ikväll, så tårarna rann nerför kinderna mer eller mindre hela tiden. Det var liksom det som fick min bägare att rinna över ikväll. =p Sen var jag tvungen att rycka upp mig en aning och torka bort mascaran som runnit och försöka se anständig ut igen eftersom jag var tvungen ner på Ica och handla. Kände jag var värd att unna mig något onyttigt som jag var sugen på, så nu sitter jag här med ett paket Ballerina bredvid mig och tillåter mig själv att deppa för en kväll. Tillåter mig själv att för ett ögonblick glömma att jag ska komma i en bikini om bara några dagar. Usch så deppig jag låter. Men det måste man också få vara ibland, mår säkert bättre imorron.

I övrigt så har helgen vart trevlig. Vi var ju på bio igår, och det glädjer mig att kunna meddela att den här filmen var, enligt mitt tycke, klart bättre än Sommaren med Göran. Sevärd. Sen upplevde vi Ölandsbron by night och cruisade runt lite i Färjestaden innan vi åkte hem igen. Väl hemma blev det, eftersom det bara finns en tv i det här hushållet numera, kompromiss-zapp mellan Körslaget på 4:an och fotbollen på 5:an. Gissa vem som ville se vad? Jag fick iaf se Stefans kör som jag var ute efter, klart bäst såklart. Han kommer vinna, var så säker.

Nu ska jag bädda ner mig och tycka lite synd om mig själv och se på tv resten av kvällen, på återseende mina vänner. =p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0