Ännu en vecka

Så har ytterligare en vecka kickat igång. Idag hade jag min korta dag, men hade valt att jobba över en timme så jag kom därifrån vid 15 ungefär. Äntligen börjar jag hamna på rätt sida på flexen, har legat på minus ända sen semestern. Men under den här veckan hamnar jag nog på plus igen, skönt.
Annars har dagen vart helt okej. Drömde lite jobbigt inatt och vaknade med en obehaglig känsla, men det ordnade till sig igen sen. Skönt!
Veckan som ligger framför kommer annars vara en rätt lugn vecka. Imorgon har vi verksamhetsplanering halva dagen, och sen ska vi gå ut och käka. Förra året var vi på en herrgård på Öland och verksamhetsplanerade, men i dessa snål-tider får vi stanna på kliniken istället. Nu har vi visserligen en fin klinik och det går väl för sig att sitta där, men nog är det trevligt att få komma ut lite allt. Sen på onsdagen ska jag assistera halva dagen då det kommer nåt företag och servar stolen på mitt rum, så det blir nog också rätt soft. På torsdagen är det som sagt kurs i Oskarshamn, och sen är det plötsligt fredag igen. Gött!
Har hunnit få lite gjort efter jobbet idag också. Började med en promenad ute på Oknö, blir av så sällan nu när det blir mörkt så snart efter jag slutar jobba om dagarna. Sen var jag in till urmakaren och bytte batteri på klockan som jag lånat av Gustav på obestämd tid. Sen har jag lagat lite mat och sorterat och kört igång två maskiner tvätt. Tänkte jag skulle börja klura på vad jag ska skicka hem för nåt med nästa vecka som går hem med G till helgen, men så långt har jag inte riktigt kommit än. Det här känns som världens längsta flytt, skickar hem grejer redan nu trots att det är nästan tre månader kvar till definitiv flytt. Vet ännu inte om jag längtar eller inte. Lite läskigt att inte veta vad som väntar..!
Dagens tistel till SAS och deras höga flygpriset. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0