Vaccinerad

Halli hallå världen.
Idag var en rätt långtråkig dag på jobbet, skrapat tandsten nästa hela dagen. Lite variation är ju annars rätt bra. Gick ifrån en stund före lunch, in till kollegorna på hälsocentralen. Idag var det min tur att vaccineras mot svininfluensan. Sprutor är ju ingen favorit för min del, men det gick bra. Sticket kändes ingenting, injektionen litegrann. Nu har jag lite ont i armen, och väntar bara på att jag ska börja känna mig klen. Nästan alla på jobbet blev lite halvsjuka av sina vaccinationer, och några sa att det började efter 6-7 timmar, vissa kände mer av det dagen efter. Nu har det gått strax över 6 timmar, men än känner jag ingenting.
Jag hade tänkt jobba över idag och få ihop lite flextid, men sista patienten som jag tänkte jobba över med kom inte, så det blev inte så mycket tillskott till flexkontot idag. Kom iväg kvart-20 över två någon gång. Passade på att få lite gjort, bytte sängkläder, tvättade sängkläder och badlakan och grejer efter mina helggäster. Var och handlade och lagade mat och uträttade lite andra ärenden, tänkte att jag måste passa på nu innan jag kommer bli sjuk. ;-)
Dagen känns plötsligt så lång när man kommer hem redan vid 14,30. Känns som att jag har hunnit med massor och att kvällen borde vara slut nu, men det är ju fortfarande två hela timmar nästan kvar tills Bonde söker fru börjar. Vad ska jag göra nu, liksom? Har två maskiner tvätt kvar att ta hand om och hänga, men annars har jag inget mer för mig ikväll. Se en film skulle jag kunna göra, om det inte vore för att alla mina filmer numera bor hos Gustav. Samma sak med böckerna, dom finns heller inte kvar. Men jag har ju åtminstone dator och Spotify, så inte går det någon nöd på mig. =)
Snart är jag hemma igen dessutom. Om 48 timmar är jag förhoppningsvis igång med hårfärgning och kanske lite klippning hos världens bästa Maja. Sen väntar en minst sagt spännande och viktig helg. Fingers crossed. :s

Jorå, Jessica, jag vet vem han är. Han var och föreläste för oss när vi hade Folktandvårdens dag i Oskarshamn förra hösten, och sen har jag läst några av hans böcker. Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra var temat på hans föreläsning, och han var riktigt duktig! Vi pratar fortfarande om det ibland på jobbet. ;)


Kommentarer
Postat av: gullan

hej hej

'nu är jag på scandic hotel i falun, skola imon.

saknar dig.

puss

2009-11-11 @ 18:31:32
Postat av: gullan

hej gumman

har du läst studiehandledningeren på front?or

regisrera dig på kursen genom "mina sidor"



seminarier är obligatoriska, så om man missar det ska man komplettera med en skriftlig rapport ´´

vi hade en seminarie idag, maila christina o fråga henne hur långt behöver vara, räcker med max en sida tror jag. 2 tjejer hade gjort så som inte kunde vara med idag, de hade diskuterat barnkonventionen.



hör med christina hur du ska göra. visst anmälde du dig till denna kurs på studera.nu?? tacka du ja sen?

kram

2009-11-12 @ 17:39:23
Postat av: gullan

hej gumman

har du läst studiehandledningeren på front?or

regisrera dig på kursen genom "mina sidor"



seminarier är obligatoriska, så om man missar det ska man komplettera med en skriftlig rapport ´´

vi hade en seminarie idag, maila christina o fråga henne hur långt behöver vara, räcker med max en sida tror jag. 2 tjejer hade gjort så som inte kunde vara med idag, de hade diskuterat barnkonventionen.



hör med christina hur du ska göra. visst anmälde du dig till denna kurs på studera.nu?? tacka du ja sen?

kram

2009-11-12 @ 17:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0