Vaccin-elände

Ja käre värld vad jobbigt det där vaccinet var! Igår hade jag så ont i armen så jag var beredd att hugga av den. Hade ont efter första Hepatit-sprutan jag fick i Falun också, men det här var banne mig tio resor värre. Kunde inte röra armen många centimetrar igårkväll och kände mig lite lätt handikappad. Imorse vaknade jag utan den där värsta värken, och mådde faktiskt ganska bra. Men det blev ändring på det när jag väl kom igång och började springa runt på jobbet, då blev jag klen. Mådde riktigt uselt hela fm, var frusen, trött och hade ont i hela kroppen. På fm var det mest ont i ryggen, nacken och huvudet, senare under dagen fick jag ont i magen också. Dumma spruta. Men lyckligtvis började det släppa framåt eftermiddagen igen, och nu skulle jag nästan sträcka mig så långt som att säga att jag känner mig bra igen. Lite ont i ryggen och armen fortfarande, men det står jag ut med. Turligt nog hade jag lätta patienter på fm när det var som värst, så det gick rätt bra ändå.
Igår fick jag också en släng av dödsångest. Jag hade hur ont som helst i armen, och på ena sidan i huvudet. Alla rubriker man läst på senare tid om folk som hamnar i koma och liknande kom över mig, och jag blev plötsligt övertygad om att jag kommer hamna i koma under natten. Jag är ensam och ingen kommer märka nåt. Ingen kommer kunna larma om jag ligger här och kvävs till döds. Tanken slog mig att ställa klockan mitt i natten, bara för att kolla att jag fortfarande levde, men jag hoppade över det och halleluja, jag överlevde natten. ;-)
Mot slutet av dagen idag tänkte jag skriva ut min tågbiljett inför morgondagen, så jag åker hem igen. Letade igenom min inkorg flera gånger, men kunde inte hitta mejlet, vare sig från SJ eller från SAS. Till slut slog det mig - jag hade inte bokat vare sig flyg eller tåg till imorron! Fick lite lätt panik, tänk om jag nu inte skulle få tag på resa hem?! Skyndade mig hem och fixade det, och tack och lov så fanns det lediga biljetter. Jag som var så nöjd med mig själv och min ekonomi den här månaden, alla resor var betalda och klara för ett tag. Men tji fick jag, det blev ytterligare en liten tömning av sparkontot. Charlie och Mathias - kom och hjälp mig!

Imorgon åker jag hem - fullspäckad och spännande helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0