Tillbaka

Hallå gott folk!
Nu flyttar jag tillbaka hit igen efter några veckor på Resdagboken. Kanske har ni följt mig där istället, så jag tror vi lämnar Thailand nu.
Vi landade alltså efter en lång resa i torsdags, och sen spenderades helgen hemma i byn. Vi har hunnit med lite av varje. Fredagen blev stora turné-dagen då vi åkte runt och hälsade på hos folk. Efter bowling och Idol somnade jag sedan gott. På lördagen var vi och firade Anna på em, och sen var vi i Runemo.. Nämner inget mer om det. =p Jag orkade med en liten stund på 12:an, men sen gick jag hem till G och sov nån timme tills han var klar där. Igår söndag hanns inte så mycket med, mitt tåg gick från Bollnäs strax före 13. Hade riktig tur med bussarna på vägen tillbaka hit till Mönsterås, allt flöt på över förväntan. Kollektivtrafik sucks. Hann inte mycket mer än hem hit så gick jag och la mig. Nu när jag inte hade nån G att umgås med kunde jag lika gärna sova, så nu gav jag efter för min jet-lag och gick och la mig redan strax efter 20. Skönt! Därför gick det rätt bra att komma upp och igång till jobbet imorse också. Om det inte vore för denna eländiga förkylning och rethostan som jag håller på att bli galen på så vore allt så mycket bättre. Men jag ska inte alls klaga på nånting, idag fick jag ett mycket positivt besked som jag hoppas mycket på! :) Berättat för någon enstaka på jobbet och såklart de mina där hemma, och det är kul att folk är glada för min skull.
Efter jobbet var jag in till Kalmar en sväng, köpte flyttkartonger och bokade hyrsläp på Statoil. Nu ska flytten påbörjas lite mer officiellt. Idag har jag riktigt känt att allt kanske kommer att ordna sig riktigt bra ändå, och det känns så skönt att sätta punkt här och flytta vidare igen. Tidigare har det känts lite ångestfyllt att lämna det här, men nu har jag ångrat mig, nu känns det bara toppen och jag längtar. Visst är det någon jag kanske kommer sakna en aning, men sånt är livet.
Kändes inte som att jag hade nåt vettigt att komma med idag, så jag tror jag sätter punkt här och konverserar vidare på msn istället. På återseende.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ja har du fått jobb närmare byn tro? Det som är det positiva beskedet??:) Vad kan det annars vara....men vad kul för dej att det flyter på!

2009-11-02 @ 22:10:40
Postat av: Niklas W

Haha, varför inte nämna mer om runemo? Kyrka? Roligt? Jag kom på nu att du är ju en perfekt undercover-reporter, du får filma lite nån gång åt mig. ;)

2009-11-03 @ 10:02:07
URL: http://niklasw.blogspot.com
Postat av: Gullan

välkommen gumman. hoppas du haft det bra.

vi måste prata.

vi har föreläsning i falun 12 och 13 nov, alltså nästa vecka.



är du redo??

Puss

2009-11-03 @ 11:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0