Laddar för Gotland

Hallå gott folk!
Så fort den här veckan har gått. Iofs har bara knappt hälften passerat, men eftersom jag är ledig på fredag har jag bara imorron kvar innan helgen. Imorrgon kväll åker vi till Gotland. De andra åker från Nynäshamn, men eftersom jag har närmare till Oskarshamn åker jag därifrån istället. Himla praktiskt det där ändå, jag har 3 mil till färjeterminalen och är där på 20-25 min. Skillnad mot för hemma då man alltid har massor av timmar i bil framför sig var man än ska. Jag har börjat packa lite smått, men eftersom jag vet att jag kommer hinna packa imorron också så har jag ännu inte lagt ner så mkt energi på det. Klänningen och sängkläder och annat viktigt är med, men resten får jag fundera på imorron.
Ikväll har jag haft rätt fullt upp ändå sen jag kom hem, lagat mat, diskat, kört igång några tvättmaskiner, tagit hand om förra veckans tvätt från tvättstället, och som sagt påbörjat packningen. Godkänt resultat bara 2 timmar efter utstämpling på jobbet.
På jobbet är det annars inte mkt nytt. Min efterträdare är utsedd och börjar den 18/1. Undrar just vad jag har för mig då? Ny klinikchef kommer vi också få besked om under nästa vecka senast. Inte för att det gör mig nånting egentligen eftersom jag inte kommer hinna jobba nåt med honom/henne. Men intressant blir det ju.
Idag var jag inne hos chiefen och assisterade fram till lunch, och sen hade jag mina egna patienter på em. Imorron har jag fullbokat med 14 patienter, så då blir det full fart igen. Blir nog bra, förhoppningsvis går dagen fort då.
Hörde att det ska storma ganska ordentligt i södra Sverige ikväll, tydligen mest i Skåne. Om det nu är på väg hitåt hoppas jag det kommer ikväll isåfall och inte väntar tills imorron då jag ska ut på sjön.
Nu tycker jag att det kan bli imorron snart så jag får bege mig iväg. Har aldrig vart på Gotland förut, så det ska bli spännande. Inte gör det saken sämre att jag har trevligt sällskap och långhelg heller. =)
Nu måste jag kila vidare och titta till maten som står och puttrar på spisen och i ugnen och försöka hinna med en dusch sen innan bönderna gör entré i rutan. Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0