Jetlag

Imorse var jag faktiskt rätt trött när klockan ringde, så jag tog det som ett tecken på att min dygnsrytm börjar återgå till det normala. Nu ikväll kan jag dock konstatera att så inte är fallet, jag hade lätt kunnat gå och lagt mig vid 18,30, men valde att se lite Greys anatomy istället för att få tiden att gå. Borde egentligen packa och städa och tvätta inför veckans lägenhetsvisning och sedan finfrämmande i helgen, men jag orkar inte. Vill bara sova... =p Så nog sitter jetlagen i än alltid.
Har väl annars vart en helt vanlig dag på jobbet idag. Tanken var att vi på torsdag skulle på nätverk för nyanställda i Västervik, men när vi kollade närmare på inbjudan idag så såg vi att den träffen är redan imorron! Så vi hade bokat in fel dag i våra böcker. Eftersom vi båda hade patienter inbokade så är det bara att glömma den där nätverksdagen, vi får hoppa den den här gången. Trist, men sånt är livet.
Igår hade jag förresten en liten fem-åring som patient, som inte var direkt glad i att komma till mig. Han ville inte gapa i första taget, men efter om och men jag lyckades få ner honom i stolen och till slut till och med gapade han. Jag började räkna hans tänder, och då sa det lilla gossebarnet plötsligt; "Vad duktig du är". En sån kommentar värmer i hygienist-hjärtat. ;-)

J; Inte fått något jobb än, men med lite tur kanske det kan ordna sig framöver.. :)
N; Ja, Betel i Runemo. Tillställningen kallas Praise Explosion och folk är som galna, du skulle bli rädd. ;)
G: Ja, vi måste prata. Som det ser ut så kommer jag inte kunna gå på dom här första föreläsningarna iaf, mina "förmåner" att få sticka iväg på utbildning drogs in nu när jag sa upp mig.

Nu gott folk ska Hanna sova (tills G ringer och väcker mig senare ikväll.. ;-) ), vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Niklas W

Tvivlar inte på att jag skulle bli rädd! Iaf en stund, sen skulle jag förstöra allt genom att gapskratta.. =) Hoppas du gjorde det invärtes. =P



Rolig pojke! Såna saker kommer jag knappast få vara med om i yrkeslivet.

2009-11-03 @ 22:45:07
URL: http://niklasw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0