Iggesund och kalas-helg

Hej vänner.
Så har ytterligare en helg passerat alldeles för fort. Tänk så dagarna går, jag hinner knappt uppfatta att jag är hemma innan jag är tillbaka här nere i södern igen. Som vanligt var det en lyckad helg på hemmaplan. I fredags kom jag hem rätt sent, och kvällen spenderades hos Maja där jag fick mitt hår färgat och klippt. Jag blev alldeles nöjd, så nu är jag redo för bröllopet nästa helg.
I lördags var vi till Iggesund. Fick ingen riktig uppfattning om hur det gick egentligen, men risken är väl inte sådär överdrivet stor med 10 sökande. Nu är det bara att avvakta och se. Får besked i veckan.
Sen hade vi tider att passa hemma. Hann svänga in till Dalarå och säga hej innan klockan började närma sig 17 och därmed kalas-dags. Hem och bytte kläder lite snabbt, och sen intog vi festlokalen. Den här gången hade de slagit på stort och hyrt lokal, så vi höll till hos Druiderna. Vet inte vad det är för skara egentligen, men de ska tydligen vara lite skumma. Men lokalen var det inget fel på, och det blev en trevlig kväll. Senare hamnade vi hos Passla där hela gänget höll hus.
Sen på söndagen blev det möte, ett möte sm var värre än Discovery enligt vissa. Sen åt vi mat i Dalarå och tog det rätt lugnt resten av dagen innan det blev dags för mig att bege mig tillbaka ner mot Småland igen. Ska bli skönt att slippa alla dessa långa resor, det är faktiskt inte många kvar nu. Som det ser ut så kommer jag inte hem nåt mer nu innan jul. Får bli nån trip till Sthlm och Uppsala kanske istället.
Idag skulle jag egentligen ha slutat vid 14, men jobbade över. Idag kom patienten, och det fanns dessutom en hel del att göra, så jag blev kvar till 15,15 ungefär. Eftersom jag oftast är på plats tidigt på morgonen också så sa det ka-ching på flexkontot idag, 1,5 timme extra på en dag är inte fy skam.
Var rätt trött efter jobbet, var inte hemma förrän 23,30 eller nåt igår så det blev för lite sömn inatt för min smak. Åkte och handla direkt efter jobbet, men sen åkte jag hem och la mig och sov lite middag. Skööönt! Sen lagade jag mat och det blev hela 5 matlådor+en portion att äta direkt, så det var inte illa. Dessutom har jag kort vecka den här veckan, har semester på fredag då vi är på Gotland. Mycket bättre än så blir det inte. =)

Kommentarer
Postat av: Niklas W

Haha, "ett möte sm var värre än Discovery enligt vissa", vad menas med det? =)



BTW, tjatig som jag är måste jag undra varför du inte kan låta herrn gå på "möten" själv? =P

2009-11-17 @ 10:15:36
URL: http://niklasw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0