Trevlig helg

Så var en mycket trevlig helg till ända. Mina gäster kom fram till slut i fredagskväll, vid 22,30 ungefär kom dom fram. Vi åt lite mat, och sen blev det läggdags ganska omgående.
Igår var vi ute på hela dagen. Jag och G var på bilverkstan flera gånger innan vi till slut lyckades få tag på rätt mekaniker som visste var mina däck fanns. Fick tag på dom till slut. Sen åt vi frukost hemma, och sen åkte vi över till Öland. Var upp till Borgholm och vände först, och sen åkte vi söderut. Fikade på Gårdby café, och till slut kom vi ner till Långe Jan på södra udden. Var upp i fyren och fotades med Acka, och sen åkte vi tillbaka in till Kalmar. Då var vi hungriga, och gick på Harrys. Gott som vanligt. Slog på stort med efterrätt och allt. De andra bowlade också innan vi senare gick vidare mot Baronen och Biostaden, där vi såg Bröllopsfotografen. Jag tyckte inte att den var speciellt bra, och för första gången somnade jag faktiskt under filmen. Stannade på McDonalds vid Giraffen innan vi åkte hem sen. Hemma vid midnatt nån gång, så då blev det raka vägen i säng.
Idag bytte Gustav däcken på min bil. Vi åt frukost, och sen åkte jag och G ner till Kalmar och hämtade släpvagnen som jag hyrt. Jag sprang in på Maxi en snabbis, och sen åkte vi hem igen och började packa i vagnen. Så nu är det en ekande tom lägenhet jag kommer bo i mina sista veckor i Småland, käksmöbler och bokhyllor och annat smått och gott försvann idag. Mot slutet av min tid här sen kommer jag troligen flytta ner till vardagsrummet på nedervåningen. Dels för att det ska slippas kännas så tomt överallt, men också för att jag då kan städa ur mitt sovrum och övriga övervåningen innan det är dags att flytta hem på riktigt sen.
Vid 14,20 ungefär sen rullade pappsens Toyota, släpvagnen och mina gäster norrut igen. Tomt, tomt, tomt kan min tillvaro beskrivas som nu. Usch, det är aldrig kul att bli lämnad ensam kvar här nere. Skönt att det snart är slut med det nu.
Har inte gjort så mkt mer sen idag. Var ut på Oknö en sväng och gick en timme. Det är så dött där ute nu också, campingen är tom och båtarna har plockats upp för vintern. När det blommar upp igen är jag inte kvar..!
Resten av kvällens planer är att lägga mig i badet en stund, laga mat till veckans matlådor, och sen blir det nog en tidig kväll. Tänk om det kunde bli fredag igen... 5 days to go.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0