Bättre tider

Hallå världen.
Torsdag igen.. En vecka sen vi kom tillbaka till kalla Sverige, och ytterligare en vecka börjar nu närma sig fredag. Härligt!
Har väl inte hänt nåt speciellt i veckan. Vanliga dagar på jobbet, och sen är jag fortfarande ofta trött på kvällarna så det blir inte många knop då. Idag kom en tjej hit och tittade på lägenheten. Hon knäppte lite kort och det verkade som att hon gillade den. Imorron får jag fint helgbesök, framåt kvällen är det tänkt att G, Ante och Carin anländer hit ner till södern. Jag har styrt upp ett bilbytar-möte på hemmaplan ikväll, de ska ha mor och fars Toyota ner hit i helgen så dom får ha hans bil. Hoppas resan går bra på vintervägarna jag har förstått att det är hemma. Här regnar det ikväll, så inget vinterväder här inte.
Annars börjar jag sakta med säkert friska till mig igen efter dunderförkylningen jag åkte på på flyget hem. Jag skulle ta svin-vaccinet igår, men sjuksköterskorna rekommenderade mig att vänta tills förkylningen släppt, eftersom vaccinet tydligen kunde förstärka förkylningen. Idag var första dagen som jag klarade mig helt utan nässpray och andra mediciner, så det går framåt. Det som återstår nu är extrema hostattacker nattetid, hostar så jag knappt kan andas. Väldigt drygt förstås och jag får lite lätt panik ibland när jag inte får i mig nån luft, men jag hoppas det släpper snart också.
Har två tvättmaskiner igång nu, tänkte slänga in en till sen också, men orken finns inte riktigt så jag tror jag hoppar det. Hänger den tvätt som är tvättad, och sen blir det nog sängen tidigt även ikväll. Att det ska vara så svårt att anpassa sig till svensk tid igen!
Nu ska jag snart göra ett sista ryck innan jag gör kväller. Undrar just om tvätten är klar än.
Klart slut, gott folk.

Kommentarer
Postat av: Niklas W

Ett hett tips för att "anpassa sig till svensk tid" är att just "anpassa sig till svensk tid".



I klarspråk: Ge f*n i att lägga dig så tidigt! Simple really.

2009-11-06 @ 10:15:08
URL: http://niklasw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0