Trevlig granne

Hallå vänner.
Tänk så skööööönt det är med helg, och en lugn helg för en gångs skull. Inatt har jag sovit nästan 12 timmar, underbart. Har sen tagit det lugnt hela dagen i princip. Tog oss iväg till Oskarshamn och shoppade loss på Maxi, men annars har jag bara vart hemma. Vi åt plankstek ikväll, mkt gott!
Idag blev jag också medveten om att vi har en alldeles otroligt trevlig granne. Han är en äldre herre som jag egentligen aldrig träffat förut, men idag stod han ute när vi for till O-hamn. Han höll tydligen på att rensa hemma och gav mig en sophink. Haha, låter inte som nåt speciellt kanske, men jag tyckte det var en så gullig gest. Jag har redan en exakt likadan i mitt badrum, men jag kunde ju inte gärna säga nej.. =) Vi pratade en stund, och det visade sig att han var änkeman sedan några år tillbaka. Han såg så ledsen ut så, så jag tyckte så synd om honom.

Min hand för övrigt överlevde friteringen tidigare i veckan. Hade riktigt ont den där första kvällen, men dagen därpå vaknade jag relativt smärtfri.
Annars har det väl inte hänt nåt speciellt i veckan. Allt rullar på som vanligt känns det som. Nu i veckan som kommer så ska jag åter igen med på utbildning för vårdpersonal, och sen ska vi till Högsby på nätverksmöte med andra hygienister en annan dag.

Och Jessica, det var inga helt okända, jag var bekant med dom från ett annat sammanhang.. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0