Fairytale

Hallå gott folk.
Ibland inser jag ändå charmen med att bo på en liten ort såhär. För 9 månader sedan hade jag precis kommit hit för första gången, kände inte en kotte, visste ingenting om var jag hamnat och vad det skulle bli av mig. Idag känner jag visserligen fortfarande inte så många här, men känner iaf igen vissa och framförallt - vissa känner igen mig. Pizzabagaren på favoritpizzahaket känner igen oss sedan länge, han frågar alltid när det är hans tur att få komma till klininiken och skämtar alltid. Sist försökte ha ta dubbelt betalt för min pizza exempelvis. På Valborg träffade jag ju en annan patient som bjöd med oss på fest (och se hur bra det gick... =p ). Idag sprang jag ner på Ica innan frukost och köpte lite mjölk och knäckebröd, kassörskan log stort och sa "Hej, hur är det med dig? Tyckte väl att jag kände igen dig någonstans ifrån, och nu kom jag på var". Hade knappast hänt om jag bott på nåt större ställe, så nog är det lite kul att känna igen folk här och var. Ärligt talat känner jag inte igen så många, men patienterna verkar ha lättare att komma ihåg oss. Och det är ju kul.

Igår låg vi parkerade i en varsin soffa och såg den söte norske gutten ta hem hela tjotaballongen. Några bra låtar fanns det, men ärligt talat så känns det lite som bortkastad tid att se ESC en hel kväll, för långt ifrån allt är bra.

Kände mig rätt trött efter finalen och gick rätt omgående upp och la mig, men se då började sms:en trilla in. Har vart en lite ovanlig helg på sms-fronten, folk som jag inte pratat med på länge har plötsligt vaknat till liv och hör av sig. I fredags var det min kära gymnasie-vän som sms:ade och tyckte att vi borde ses nästa gång jag kommer hem, och jag kunde inte hålla med mer, hoppas det blir av då för en gångs skull! Igår var det en annan gammal bekant som hörde av sig. Trodde väl inte att det skulle bli nåt speciellt av det, men efter nästan 2 timmars sms-trafik hade vi plötsligt bokat in en helg åt mig i Sthlm, så om 2 veckor åker jag upp till storstan igen. Ska kolla så det funkar med jobbet bara, så får jag boka flyg imorron eller så. Så det var en minst sagt oväntad final på min kväll. Som A uttryckte det mot slutet av sms-växlingen, tänk vad man kan komma på en lördag natt.

Och ang. ormen, Niklas... Meningen med att döda den... Ju fler ormar som försvinner från jordens yta, desto bättre.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jo visst var han söt allt, fast på ett överdrivet sätt..:P Joho du då han hade vunnit så var kl över 12 så då var det den 17 maj...;P

2009-05-17 @ 19:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0