Update

Hej på er kära vänner.
Dålig uppdatering har det vart på senare tid, men så blir det när man har gäster och annat för sig om dagarna. Föräldrar och syster kom hit i onsdags och åkte hem på förmiddagen idag. I torsdags var vi på Öland större delen av dagen. Började med att visa dem Gårdby café, som jag och Karla var på på en utav våra Ölands-utflykter. Sen åkte vi vidare ner mot Ottenby och var upp i Långe Jan. Lunchen intogs i Borgholm, och sen åkte vi tillbaka över bron och hemåt M-town igen.
I fredags jobbade jag mellan 9 och 13, och därefter åkte vi till Nabbens rökeri och köpte massor av god fisk. I fredags invigdes också helgens Blues & Roots-festival, så den här helgen har vi verkligen bott i händelsernas centrum. Invigningen ägde rum på scenen på Torget och vår adress, Torget 26, skvallrar ju om att vi hade första parkett. Vi stod i mitt vardagsrumsfönster och kollade på invigningen och har sen hört blues-musik dagarna långa. Lillasyster tyckte det var jättekul.... Gick runt lite på köpingen här och kollade in folk. Jag kände igen några, och nån kände igen mig också. Jag går tydligen under smeknamnet Käftis emellanåt...
I går, lördag, spenderade vi dagen i Kalmar. Började på Media Markt där mor och far köpte en flashig gps, och jag köpte nya bortshuvuden till min eltandborste. Sjukt vad dyrt det är med såna borsthuvuden, 60 kr styck! Sen kollade vi på häftiga bilar som höll till utanför på parkeringen, det var nåt jippo där igår. Ikea besöktes också. Där blev det diverse inköp, en tavellist som jag länge spanat på, gardin till mitt sovrum, stearin- och värmeljus bl.a.  Syster utsåg en födelsedagspresent åt sig själv också, så nu är jag klar med present-handlande fram till jul. Så grattis, kära syster. Ang tavellisten sen som jag köpte så hade jag ju lite ideér om hur jag ville att det skulle se ut, men Lisa kom med nya ideér (som egentligen var kusin Majas idé tydligen), och istället för att ställa tavlor där blev det en riktig ljusstakelist istället. Blev faktiskt fint. Sen var vi bara hemma igår, åt den sista fisken och såg på tv. Slutligen spelade vi kort allihopa och hade det trevligt. Det var dock inte min kväll, jag var den enda som inte vann nån omgång...
Idag åkte de mina hem igen. Känns trist och tomt att vara ensam hemma igen, alltid trevligt att ha folk här. Har dessutom fått massor gjort i helgen (läs: mor och far har fått mycket gjort). Mamma upptäckte vad kul det var att springa i min tvättstuga, så kläder, handdukar, bordunderlägg, dukar och mattor har nu blivit bländande rena. Fönstrena har också fått sig en omgång, så även de är putsade och skiner i solen. Pappa å sin sida har fått skruva och dona med alla mina Ikea-inköp och det har blivit så fint. Lampan till hallen har han också kopplat om så nu sitter den äntligen på plats! Icke att förglömma så var han och jag och tvättade min bil igår, så även den är nu fin. Jag och min kära silverpärla firade dessutom ett år tillsammans igår, så var det precis ett år sedan jag, Tomas och Kalle var till Uppsala och hämtade hem den. Tänk vad tiden går..
Så det har verkligen hänt saker här i helgen, får nog ta en runda med kameran sen och visa er vad fint det har blivit.

Så helgen kan väl sammanfattas som väldigt rolig, och nu känns det tomt när de är borta. Saknar redan sällskapet, och vem vet, kanske kommer jag sakna lillasysters snarkningar ikväll också? ;-) Menmen, det är ju tur jag har min kära vän som håller mig sällskap och får mig att tänka på annat.

Resten av dagen vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Har inga matlådor kvar, så jag har funderat på om jag ska åka till Oskarshamn och handla lite käk på Maxi och ställa i ordning lite. Får se om jag lyckas ta mig iväg...

Kommentarer
Postat av: syrran

inte en chans att jag snarkar!

2009-05-29 @ 19:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0