Snackbögen

Hallå gott folk.
Idag var en rätt slapp dag på jobbet. Hade bara två patienter på morgonen och det kändes lite konstigt att stänga rummet redan före kl 9 på morgonen... =p Hur som helst, sen hade vi handledning med Lena, sen klinikmöte och efter lunchen åkte jag och K till Högsby på nätverksmöte med hygienisterna där och från Oskarshamn. Var rätt kul faktiskt att träffa lite andra hygienister.

Vi har en sån rolig tandläkare på kliniken nu, skrattar åt allt han säger. Idag diskuterades kosttillskott, och han påpekade att "Det är viktigt att dosera rätt, annars dör du". Och när han hörde att vi skulle till Högsby; "Vad kul, sätt dit dom som f-n". För att stämpla honom med hans egen stämpel så är han en riktigt snackbög. ;-)

Idag har jag också försökt ringa runt och försökt klara upp en skuld som jag tydligen har. Fick påminnelseavgift häromdagen för att jag inte betalat kåravgiften till Falu studentkår för hösten -08. För det första har jag inte fått någon första räkning, och för det enda pluggade jag inte ens kvar där då.... Så jag började med att ringa till Kåren, men dom hänvisade mig snabbt vidare till nåt annat ställe, och dom i sin tur kopplade runt mig till en massa medarbetare. Hamnade till slut hos inkasso, men det var fel eftersom mitt ärende inte gått till inkasso än. Sen gav jag upp för den här gången. Får försöka igen snart, för om jag inte hinner ordna upp det inom 10 dagar så går det till inkasso. Mupp-studentkår.....

I övrigt så är allt bara bra och jag har inte så mkt mer på hjärtat för stunden.

Kommentarer
Postat av: Niklas W

Studentkåren är ett fucking shit som lika gärna kan försvinna för det gör i stort sett ingen nytta. Skönt att kårobligatoriet iaf försvinner så man slipper betala för det om man som jag aldrig utnyttjar kåren till något.

2009-05-12 @ 18:35:23
URL: http://niklasw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0