Brännskadad

Glömde förresten berätta om den lite mindre trevliga avslutningen på Göteborgs-helgen. Det var  nämligen så att när vi kom till Kalmar i fredags och skulle lämna bilen på långsitdsparkeringen så gick det inte att betala, det stod bara att det var gratis att stå där till dagen därpå. Smart på en långtidsparkering.... Vi hade bråttom till tåget och lämnade bilen ändå. När vi kom tillbaka i söndags så, förstås, så hade jag fått min första p-böter... Suck. Funderade ett tag på att ringa och prata med dom och berätta som det var, men det är väl ändå lite emot mina principer.

Har redan hunnit jobba halva veckan nu. Det är så roligt när man har trevliga patienter, de gamla, glada gamla farbröderna är mina favoriter. Idag hade jag ytterligare en trevlig prick, 80+ men troligtvis piggare än vad jag är. Det är rätt kul när dom kommer ihåg vad vi pratat om för ett halvår sen, och frågar om jag vart hemma på senare tid, pratar bandy osv osv. Då är det riktigt kul att jobba.

Ikväll klantade jag till det riktigt ordenligt... Skulle koka makaroner, och lyckades på nåt vis röra om i vattnet för häftigt och skvätte kokande vatten över halva min hand. Kändes inte sådär jättehett från början, men ju längre tiden går nu så ju värre blir det. Höll handen under rinnande vatten och snurrade sen in en isbit i en handduk och virade den runt handen, och det hjälpte rätt bra en lång stund. Men nu blir det som sagt bara värre, gör skitont nu. Turligt nog hade min kära sambo Voltaren- och Xylocain-gel, så nu har jag kletat ner handen riktigt ordentligt, men fortfarande gör det ont. Halva handen är riktigt röd och bränd, så vi får väl se hur det ser ut imorron. Blir det inte bättre får jag väl ta tag i saken och kila över till läkarcentralen, det är ju ändå i samma hus som mitt jobb. Hoppas hoppas att natten läker alla sår och att jag vaknar med en hand som är som ny imorron... ;-)

Må gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0