Spring is in the air...

Hey friends.
Ytterligare en vecka är igång. Igår jobbade jag till kl 7, och det är så skönt att ha den långa dagen gjord. Två veckor kvar tills nästa gång... Igår var det ändå helt okej att jobba sent, det var fortfarande ljust när jag gick hem. Skönt! Dessutom stod maten på bordet när jag kom hem och K hade tänt ljus överallt och det var tillräckligt varmt ute för att vi skulle kunna ha fönstrena öppna i vardagsrummet hela kvällen. Härligt värre, nu är våren nära!

Idag jobbade vi till 5. Är lite halvless emellanåt när vi inte får den hjälp vi skulle behöva, även om jag i större utsträcking nu tagit till mig Lenas ord att vi ska sucka och rynka på näsan tillbaka så blir man rätt less när man måste göra det ofta. Därför är det så skönt när Lena kommer till oss och vi får prata av oss alla aggressioner.
Efter jobbet gick vi ganska omgående och köpte en varsin kebab/gyros-rulle, och tänkte sen njuta riktigt ordentligt av våren och gå bort mot hamnen och sitta ute och äta. Tyvärr så började det blåsa rätt rejält, så vi tänkte att det kanske inte var så bra att sitta nere vid vattnet. Vi satte oss därför på närmsta gräsplätt, nämligen kyrkogården, och började äta. Blåsten tilltog mer och mer, och till slut fick vi gå in och äta upp det sista. Men skam den som ger sig...

Den här veckan har vi ytterligare en ny låne-tdl vid namn Pierre. Verkar vara en riktigt gullig och snäll kille.
Imorron ska vi, jag och K, och åra två kvarvarande ordinarie tandläkare till Ljungbyholm hela em på nåt seminarium om äldretandvård kontra inte äldretandvård. Verkar vara intressant, så det ska bli kul.

Jag har vart händig och målat den första av de två speglarna som jag har planerat de senaste dagarna, och ikväll är det K som är duktig och snickrar ihop Ikea-möbler i bästa Bygglovs-Matte-stil.

Nu ska jag hoppa i badet, tjing..

Kommentarer
Postat av: Niklas W

Nä... Det där är bara inte okej!



"kl 7", "kl 5".



Den officiella tidsangivelsen här i sverige är trots allt i 24-timmars-formatet, men vi säger "sju" eller "fem".



"kl sju" och "kl fem" hade varit ok, ELLER "kl 19" och "kl 17".





//Mr petig.

2009-04-01 @ 08:05:47
URL: http://niklasw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0