Skåne nästa

God afton gott folk.
Så var det helg igen! Slutade som vanligt kl 3 och uträttade lite ärenden på köpingen, vi var på systemet och apoteket. Jag upptäckte idag att kattan har fått mask, så vi var och köpte lite piller åt henne. Jag fick sedan kämpa riktigt rejält för att försöka få i henne tabletterna, vilket inte var det lättaste vill jag lova! Vi blev riktigt osams till slut, djuret och jag, och ändå lyckades jag bara få i henne en halv tablett.. Lill-stumpan, hur gör man när man inte får i dom små liven... Kanske får gå tillbaka och be om nån sån där spruta som jag hade åt mina katter förra gången, det gick smidigare än det här. Men en halv tablett fick jag ju åtminstone i henne så lite nytta borde den väl göra.

Idag har annars vart en rätt bra dag på jobbet. Det är roligt när man har snälla och trevliga patienter. En utav gårdagens patienter var där med sitt barn idag, och då kom hon in till mig och pratade en stund under tiden. Lite senare hade jag ett barn, och mamman tyckte det gick så bra och att jag gjorde ett bra jobb med hennes lilla dotter. Vad kul det är när man inte bara för höra negativ feedback utan att man faktiskt får höra positiva omdömen också. Bra pep som får åtminstone mig att orka lite till. Toppen toppen.

Imorronbitti åker vi ner till Kalmar och tar därifrån tåget till Skåne, Osby närmare bestämt. Blir en liten kickoff inför höstens resa är det tänkt, då vi ska fråga alla frågor och börja planera på allvar sen för vår nästa trip.

Jessica, jag kommer hem om två veckor. Tyckte att det börjar bli dags, och då passar jag på att tajma in det med sm-
finalen, ifall Byn skulle ta sig till Uppsala igen så tänkte jag försöka ta mig iväg i år.

G, det är så mkt som fungerar helt sjukt på den här kliniken. Man förvånas inte över nånting längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0