Osby

Hallå världen.

Igår var vi i Osby på nåt resemässe-liknande på Fort Swanson. Det var faktiskt riktigt roligt och bra. Det var från början sjukt mycket folk och klientelet var vi, jag och K, och sen sjuttioelvatusen pensionärer. Typ. Fortet var inte så stort och vi fick trängas för att ta oss fram. Plockade på oss en del pennor och liknande från flygbolag och biluthyrare, och snackade med Florida-killen och plockade på oss massor av läsning om Florida. Sen var vi också på några föreläsningar om att bila i Amerika, och Florida. Sen hamnade vi av misstag på en föreläsning om kryssningar också. Det var ändå rätt kul, shit pommes vilka skutor det finns i världen. Royal Caribbean håller dessutom på att bygga en ny båt i Finland just nu, som kommer bli världens största. Visade lite bilder också, och jisses vilken båt. Den måste jag se till att åka med nån gång.


Hur som helst så känns det som att vi fick lite nya tankar och idéer på hur vi kommer att lägga upp vår resa. Åtminstone jag var rätt mkt inne på Miami och Key West tidigare, men efter att ha snackat med Florida-killen och lyssnat på en föreläsning om staten så känns det som att vi tänkt om en hel del. Fokus kommer istället ligga på västkusten och Orlando. En sväng ner till Key West måste det dock bli, för jag planerar att göra slag i saken och se till att uppfylla min dröm att simma med delfiner nu. Kommer bli sjukt kul, nu ska det bli av! =) Vi har också börjat fundera lite på en 3-4 dagars kryssning till Karibien. Så det känns verkligen som att gårdagen gav en hel del som vi kommer ha nytta av i planeringen av resan. Så nu är vi taggade och jag hoppas att planeringen och bokningen kommer igång snarast. Toppenkul! Dessutom svarade vi på en tipsrunda (med lite hjälp av syster och Niklas...) och är nu med i utlottningen av en resa till Florida, och en resa till Boston och lite annat smått och gott. Vore ju inte helt fel med ytterligare en resa. =)


Idag har vi mest bara tagit det lugnt. För en gångs skull vaknade jag före K, och inte bara lite heller. Hon brukar alltid vakna före mig, men idag vaknade jag vid 9-tiden nånting och K vaknade inte till liv förrän halv 1 typ. Jag tänkte ge det till halv 2, sen tänkte jag gå in och kolla om hon levde. =p Hon fixade smaskig lunch, och sen såg vi Pearl Harbor på em. Så bra..! Sen var det OTH-dags för min del. Jag blev så fundersam eftersom jag kände igen stora delar av kvällens avsnitt, så jag tänkte först att dom måste ha satt igång fel avsnitt och tagit ett gammalt. Vissa delar kände jag så väl igen, men ändå kändes det ju som att det hängde ihop med föregående avsnitt. Jag funderade så det knakade, men det tog ända fram till sista minuterna innan polletten trillade ner. Då kom jag på att vi ju såg ett OTH-avsnitt i Westport när vi var där. Det förklarade saken. Så vi ligger alltså en hel del efter, det är ju ganska precis fem månader sen vi var i USA nu.


Nu sitter vi i en varsin soffa och ser Wipeout (och bloggar och läser Hänt extra Bild....). Faktiskt rätt kul program, mest pga Felix Herngren som är kommentator. Och Dogge såklart. Några riktigt klockrena kommentarer.


Snart blir det Beck. Faktiskt tror jag inte att jag sett den filmen som går ikväll, så det ska bli spännande. Imorron måste vi försöka få tag på fastighetsskötaren, under diskhon i köket fungerar ledningarna nu som en fontän och läcker vatten så det står härliga till, plaskar riktigt ordentligt.


Det var allt för nu.

Over and out.


Kommentarer
Postat av: Niklas

Eh ursäkta "läser Hänt extra Bild"..?



Jag hoppas du vet att "Hänt extra" är tidningen som görs för hjärndöda människor som ligger i respirator och varken kan se eller höra eller prata. "Hänt extra bild" är tidningen för dom som passerat det stadiet och ligger i kistor nån meter ner i marken!



Eller som helt enkelt tycker att det är för många svåra ord i vanliga "Hänt extra". Dom som tycker att "Klick" hör hemma bland de grekiska ordböckerna på biblioteket. Dom som hoppade av skolan i tredje klass för att det var för svårt med svenskan!





Slut på hån för den här gången.









Btw, vadå måste till Key West? Ska du simma med delfiner så är det ju ypperligt med Orlando. Iofs hittar jag inga billigare än typ 300 där.

2009-03-08 @ 23:12:44
URL: http://libertas.net23.net
Postat av: Jessica

Ja om ni väljer att åka till Key West så blir nog Elinor glad å kanske avundsjuk för det är ju där hennes syrra bor...:)

2009-03-08 @ 23:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0