Välkommen gröna, granna, sköna, sanna sommar!

Och dagarna bara går..! Och även om det inte märks här så lever jag faktiskt fortfarande. Har spenderat helgen i den kungliga hufvudstaden. Har väl ärligt talat haft bättre helger, så det dröjer nog innan jag åker dit igen. Ser nu fram emot kommande helger istället. Som Amy D skulle ha sagt, It can only get better. ;-)

Idag har jag med glädje hälsat sommaren välkommen på riktigt! Har vart riktigt varmt i helgen också, men idag spenderade jag eftermiddagen som en riktig sommardag ska spenderas. Jobbade iofs till kl 14, men då var jag hem och packade ihop en väska med nödvändigheter och åkte sen längst ut på Oknö och la mig på stranden där och låg där resten av dagen. Underbart! Konstigt nog var jag helt ensam, låg ett litet gäng några hundra meter bort, men annars såg jag ingen alls. Härligt faktiskt. Kan dessutom stoltsera med att premiärdoppet avklarades idag också! =) Vattnet var rätt kyligt, och dessvärre är det inte speciellt trevlig badvatten vid favoritstranden därute. Dels långgrunt (jag hann gå halvvägs över till Öland innan det gick att doppa sig ungefär..) och sen växer det ngn form av sjögräs på botten. Men vad gör väl det, när sommaren är här! Min sommarlista i iPoden dammades av idag också för att ytterligare förstärka den där somriga känslan. ;-)
Tog sen små promenader i vattnet emellanåt för att svalka fötterna. Vid en av dessa promenader hörde jag en fågel börja skrika rätt rejält, och när jag kikade på stenen som fanns bredvid mig såg jag ett fågelbo med en massa ägg i, så jag antog att det var fågelmamman som börjat oroa sig där uppe i luften. Jag vände omgående på klacken och gick därifrån. När jag vände mig om såg jag att fågelmorsan kom emot mig och dök emot mig! Jag blev faktiskt riktigt skraj. Jag sa till henne "men ja, jag är ju på väg bort", men ändå flög hon mot mig upprepade gånger. Lite halvt läskigt faktiskt.

När jag kom hem sen hade jag fått brev från min bästis. ;-) Brevet innehöll en film (som jag tjatat mig till..) och en kort liten hälsning, Varsågod kära vän!. Tänk vad kul det är att få riktiga brev då och då, brev som inte är räkningar.... Det är faktiskt lite halvtrist att all kommunikation annars nu för tiden går över internet. Därför har jag sedan jag flyttat varit duktig med (om jag får säga det själv..) att skicka hem kort till nära och kära när de fyller år. Inte för att så många returnerade omtanken när jag fyllde år dock, bara mormor och mor och far som skickade, men ändå. ;-) Vet inte var jag vill komma egentligen med det här, men jag antar att det jag försöker säga är att vi borde skicka med brev och göra varandra glada. ;-)

Nu ikväll har jag och Karla just vart ute på Oknö igen, den här gången ute vid grillen och ätit lite glass. Gott! Sen gick vi en sväng ner mot hamnen som ligger där. Såg en vit liten katt ute på bryggan som hoppade efter en fågel. Det roliga var att kattan missberäknade skuttet en aning, den missade fågeln och missade dessutom bryggan på vägen ner, utan den hamnade i vattnet. =) Den var snabbt uppe igen och verkade inte så road. =)

Imorgon ska jag och min kära sambo och ett gäng andra nyanställda i länet träffas i Västervik. Det är nätverksmöte, det blir nån föreläsning och sen lång lunch tillsammans. Ska vara där vid 9, så hyrbilen är bokad från 07,00. Drygt, men kul förstås!

Och jo då, kära lillasyster, du snarkade visst. ;-p

Kommentarer
Postat av: Jessica

Håller med Amy D jag....det kan bara bli bättre nu! Känner jag oxå efter att jag har lyssnat på den fina sången...=)

2009-06-01 @ 21:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0