Packning inför snar hemfärd

Godafton Sverige.
Och veckan fortsätter i samma relativt lugna tempo. Igår hade jag, förutom en 67-årig dam, bara barn och ungdomar inbokade som patienter. Ungefär hälften kom inte, som vanligt. Kan ju vara skönt att få en stund över om man har nån journal eller annat som släpar efter, men när dom uteblir en efter en så är det faktiskt rätt trist. Så även idag var det ett gäng som inte kom. Så kan det gå...

Vädret kan man iaf inte klaga på, har haft riktigt fint hela veckan. Rasterna har därför spenderats ute på vår uteplats, solen bränner riktigt ordentligt, framför allt på förmiddagarna och lunch.

Ikväll har jag äntligen börjat ta tag i min packning inför morgondagens hemfärd. Började väl bli dags nu... Som vanligt utan större eftertanke, jag sliter ner lite kläder från garderoben ner i väskan, så får det liksom visa sig när jag kommer hem sen vad jag glömde kvar. Väskan är redan relativt full, och jag har inte ett enda par skor nedpackade än... Får nog bli en extra väska tror jag.

Imorgon smiter jag alltså från jobbet redan vid lunch, och strax efter 13 lyfter mitt plan från Kalmar Airport. Ska sen spendera nästan två timmar på Arlanda, vilket iofs kommer bli lite drygt. Men hellre det då än att boka ett tidigare tåg och inte hinna med det. Får väl äta lunch där om jag inte hinner det i Kalmar. Ska iaf bli härligt att komma hem igen nu, över två månader sen jag sist lämnade kära Byn. Nu kommer jag direkt hem till lillasysters 20-årskalas, så det blir till att träffa hela släkten omedelbums. Kul! =)

Ifall jag inte kikar in här mer i helgen så önskar jag er alla en trevlig midsommar och helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0