Min lugna vardag

Hallå gott folk.
Midsommarvecka minsann.. Fort går det. Helgen har vart riktigt lugn. Har tagit det lugnt hemma en hel del. Några utflykter har det blivit, Timmernabben och Ålem bl.a. Nån tur ut till Oknö också förstås, fint där ute nu. Börjar bli en del folk på campingen, men på stränderna jag brukar vara på är det fortfarande rätt öde. Hoppas det håller i sig sen när sommaren kommer på riktigt... Igår var vi till Kalmar på bio, såg the Hangover. Eller Baksmällan, om man så vill. Den var faktiskt riktigt bra! Kan starkt rekommenderas, själv tänker jag köpa den på dvd när den kommer ut.

Idag har vart en riktigt lugn dag på jobbet. Folk verkar än mindre villiga att komma till oss nu när vädret blir bättre. I bästa fall ringer de återbud, eller så struntar de helt enkelt bara i att komma. En dag i förra veckan kom bara hälften av mina inbokade patienter, idag uteblev 2-3 st av mina 6-7 patienter. Rätt skönt egentligen, så hinner jag göra lite annat istället. Som att prata strunt med och undersöka, skrapa tandsten och polera tänder på mina kära kollega M istället. ;-)

Snart midsommar som sagt, och därmed kortvecka. Tror mitt plan lyfter från Kalmar vid 13-tiden någon gång på torsdag, sen anländer jag hem till kära Byn vid 19-tiden. Över två månader sen jag var hemma sist, så det kommer bli lite kul. =) Igår började jag beta av min gigantiska tvätt-hög, och för en stund sen plockade jag fram resväskan och tänkte väl så smått börja packa ikväll. Alltid roligt att packa och vara på väg nånstans..! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0