Det blev en dag på stranden

Hej på er alla, nu var det länge sen!
Har inte haft nån tid och lust med nån blogg på senare tid, nu när det finns så mkt annat att sysselsätta sig med. Förra helgen var jag hemma i Byn och firade lillasysters 20-årsdag och midsommar förstås. Hade några sköna dagar hemma med familj, släkt och vänner. Hann träffa i princip alla känns det som. Hela släkten, Elinor, Jessica, Simone och barnen. Kul värre, speciellt nu när jag träffar alla så sällan. Sen dess har det vart en riktigt fin vecka här i Smålandet. Tyvärr så har jag jobbat till 17 varje dag, så jag har inte hunnit njuta just nånting av solen. Igår slutade jag 15, men då var jag förkyld och smått sjuk istället, så då orkade jag inte vara ute i solen. Idag däremot hade jag friskat på mig, så efter jordgubbs-shopping ute på torget så åkte jag och K till Öland, där vi först käkade lunch i Färjestaden, och sen kollade vi runt ï Köpstaden där. Fanns mkt fint, men jag köpte inte en pryl. Sen åkte vi till Möllstorps camping och låg där vid vattnet resten av dagen. Det är campingen som ligger precis vid brofästet, så vi hade fin utsikt över bron och Kalmarsund. Skönt att äntligen få njuta av solen igen. =)

Annars har det väl inte hänt nåt speciellt direkt sen sist. Räknar ner till semestern nu bara, ska bli skönt med lite ledigt. Tre veckor kvar, sen smäller det. Har bokat en kryssning också, så lite utflykter blir det. Sen har vi börjat surfa runt på Thailand-sidor på nätet också och börjat fundera lite på var i landet vi skulle vilja åka. Hittade två öar som vi fastnade för, så nu har vi lite grova planer på hur vi ska lägga upp det. Tänk så kul det kommer bli. Bästa resan ever.

Igår fick jag också sms från en kursare från Falun, hon berättade att hon också fått jobb här i Kalmar län. Så det blir kul men nån mer bekant här i krokarna. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0