After work

Hallå vänner.
Ytterligare en arbetsvecka har nu lagts till handlingarna. Denna veckan avslutade vi med lite after-work. Tanken var att vi skulle spela kubb eller någon annan ute-aktivitet, men då vädret svek gick vi hem till en av kollegerna och satt i dennes uterum och lekte lite stillsammare lekar istället. Därefter åkte vi till fiskrestaurangen i Timmernabben som ligger ungefär en mil söder om M-town, och där åt vi middag tillsammans. Var faktiskt riktigt trevligt. Skrattet är aldrig långt borta när lånetandläkaren är i närheten, och när han nu blev min bordsgranne så kan det ju inte bli annat än lyckat. Jag som tycker att jag brukar äta mycket sås till min mat, men denne man tog ändå priset. Synd att lämna när vi betalat för det, var hans motto, och slevade därmed i sig fisksåsen direkt ur skålen. Min tallrik fick heller inte vara ifred, när jag inte orkade mer tog han vid och åt upp mina rester. =p I utbyte fick jag lite räkor, som inte fanns med på min mat. Dom är goda, dom där rökta räkorna... Hur som helst, trevligt faktiskt att komma ut lite med kollegorna.

Imorron är det planerat att jag och K ska göra en liten utflykt. Vi hade från början två alternativ, om vädret blev lika fint som det var förra helgen skulle vi åka till Ölands djurpark och spendera dagen i pool-anläggningen där. Nu verkar ju vädergudarna svika, så vi tar alternativ #2 istället, nämligen Kolmården. Lite längre förstås, men vad gör väl det. Kommer nog bli toppen, hoppas vi slipper regn bara!

I tisdags var vi ju till Västervik på nätverksmöte också. Det var faktiskt rätt kul att träffa lite folk så. Lite halvseg föreläsning emellanåt, men lunchen och så var ju trevlig. Hann med lite shopping också innan vi åkte hem, kläder och örhängen bl.a. Vi ska tillbaka till V-vik nästa vecka, men då i något annat sammanhang. Nån form av nätverksträff då också tror jag.

Och annars så vet jag väl inte om det hänt nåt speciellt i veckan... Så jag sätter punkt här. Tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0