Finlands-cruise

Hej och hallå kära vänner.
Nu är vi hemma igen efter några dagar till havs. Hade det bra med mina kusiner, vi levde rövare på färjan och hittade på bus. Oftast var vi trötta och låg i våran hytt och vilade och spelade kort. Sen blev det ju lite shopping såklart. En dag spenderades i Helsingfors, där det också blev lite inköp, men mest blev det bara att gå och stirra ner i backen och försöka undkomma regnet som öste ner. Men kul hade vi. I kassarna låg sen en top, underkläder, shorts och, förstås, ett par skor. Fina märkesskor som egentligen kostade ungefär 1200, men som nu var på rea på halva priset. Ping, ping, ping, Fynd!
Blev inte mkt sömn under resans gång dock. På mornarna var vi tvungna att kliva upp tidigt för att hinna med frukost innan landstigning. På kvällarna satt vi i baren och drack gott och kollade på uppträdanden. När vi slutligen kom tillbaka till hytten och kom i säng så var jag helt död. Var så skönt när lampan släcktes och man efter en lång dag kunde börja varva ner ordentligt. Då kunde man i mörkret höra kusinerna konversera;
Kusin1; Ja e inge trött ja e.
Kusin2; Inte ja heller.
K1; Ska vi spela kort?
K2; Aaa.
Så tändes lampan och allt drog igång igen... =p

Sen vi kom hem har det vart fint väder nån dag, så mer bad har jag klarat av. Igår var jag och pappa i Ryggesbo igen och klippte gräs och badade och slog vass nere vid sjön. Härliga sommar.

Imorse fick jag sms från syster (som befann sig i rummet bredvid, uppskattningsvis står våra sängar 2 m ifrån varandra) som vill åka en tur till Bollnäs. Så vi åkte dit och handlade lite på Dollarstore, och sen blev det en tur till Söderhamn också. När vi kom tillbaka hem till byn åkte vi direkt hem till morbror. Hälsade på deras små degus-bebisar, medan morbror tog med min bil ner till deras verkstad och började riva dörren på förarsidan. Detta eftersom jag igårkväll på kusinens födelsedagskalas nämnde för honom att el-hissen till rutan på den dörren inte fungerar. På förmiddagen idag var han i Bollnäs och var då snäll och var in på Volvo och frågade dom där vad det kunde bero på. Han fick med sig en massa papper om hur man kunde gå tillväga för att ta reda på vad felet var, så då åkte jag dit med bilen så han fick kika. Tyvärr verkar det inte vara nåt enkelt åtgärdat fel, utan det måste nog bytas hela alltihopa. Snäll som han är har han erbjudit sig att fixa det åt mig, så slipper jag iaf kostnaden för arbetet om jag lämnar in den på en verkstad. Kommer ändå att kosta 3500-4000 nånting bara att köpa grejen som behövs, inte nåt man är så pigg på när man försöker spara pengar till en stundande Thailands-resa, och när det dessutom börjar bli dags för service på bilen.. Suck. =p
Men sen pratade morbror med en bilmekaniker på hans jobb senare idag, och han erbjöd sig att titta på min bil och kolla om det kanske går att laga utan att köpa nytt. Vore ju toppen, så håll en tumme för att det går vägen.. ;-)
Tur man har kontakter och snälla släktingar!

Nu är det dags för nattning, får se om jag får sovmorgon imorron eller om telefonen börjar väsnas ännu en morgon. So long! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0