Sommar, sommar, sommar

Herre jösses, vänner, vilken värme vi har fått! Jag brände sönder mig riktigt ordentligt i söndags när vi låg ute på Oknö och stekte hela dagen, så på måndagen kunde jag knappt gå. Olyckligtvis så var måndagen min korta dag på jobbet, och då ville jag inte vara ute i solen mer. Det blev en lugn dag i skuggan här hemma istället. Sen har jag jobbat till sent resten av dagarna i veckan, så det har inte blivit någon mer solning. I helgen däremot får vi se vad jag ska hitta på. Jag är ju ensam numera då sambon är på semester hemma i Luleå. Är det fint väder blir det kanhända en tur över till Öland.

I veckan annars har det väl inte hänt så mkt. I måndags besökt jag cafét här tvärs över torget och köpte lite fika, faktiskt första gången sen vi flyttade hit. Häromkvällen när jag låg i badet kom jag på att jag skulle behöva ett badrumsskåp i mitt badrum. Tog en stund innan poletten trillade ner och jag insåg att jag ju faktiskt hade ett spegelskåp över som jag köpte på Ikea i vintras. Det var på rea och jag kunde inte låta på att köpa det. När jag kom hem sen insåg jag att jag inte hade plats för det i mitt sovrum, så sedan dess har det legat i skrubben under trappan, ända tills nu. Jag gick raka vägen ner efter duschen och hämtade skåpet, mätte och skruvade och fick upp det på väggen. Vem behöver en handy man? ;-)
Mitt sovrum annars är varmt som en bastu, men igår kläckte mamma att jag hade en bordsfläkt någonstans. Första frågan från mitt håll blev så sen "Ok, var är den då?". Rätt knäppt egentligen att jag frågar mamma och pappa vid vissa tillfällen om var mina saker finns i min lägenhet, men faktum är att dom ibland har bättre koll på det än vad jag har. Åtminstone var det så i min förra lägenhet. Nu visste mamma att fläkten ifråga hade stått bredvid bokhyllan i vardagsrummet i förra lägenheten, men var det fanns nu var det ingen som riktigt visste. Det slutade ändå lyckligt, jag hittade det i vårt förråd nere i källaren efter lite letande.

Igår hade Svensson Svensson premiär inne i Kalmar, längtar tills det är min tur. Den fick bra recensioner i Aftonbladet och Expressen och dessutom av städerskan på jobbet som var där igår.

Nu ska jag kolla lite på Ernst på tv:n och svettas vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0