Permässa

Hallå gott folk.
Så har halva semestern gått. Även om det känns som att jag ändå vart ledig rätt länge så kommer det nog gå fortare nu på slutet. Brukar vara så. På senare tid har det vart riktigt trist väder, så något mer bad har det inte blivit. Häromdagen var jag och lillasyster till Bollnäs och Söderhamn, kanske jag redan nämnt förresten? Hur som helst så kollade ju morbror på min bil och det lät som att det skulle bli riktigt dyrt. Lyckligtvis så kom käre morbror och hämtade min bil dagen därpå och tog den till åkeriets bilmekaniker, som fixade rutan! Det var tydigen inte själva elhissen som krånglat ändå, utan det var rutan som hade fastnat i listen på nåt vis. 200 spänn tog han för besväret, bra mycket bättre än de 3500 de pratat om innan.

Igår såg också länge ut att bli en lugn hemma dag/kväll, men Elinor hörde av sig och frågade om jag ville med på mässan, så jag nappade på det. Och glad är jag för det, det var kul att komma ut lite. Idol-Kevin var kvällens artist, och han är rätt duktig. Sen drog vi omkring lite fram och tillbaka inne på hembygdsgården och utanför. Så småningom blev vi en del av ett större gäng, och tillsammans gick vi alla ner till Bonden. Satt där på uteserveringen och lyssnade på trubaduren, och framåt 1-tiden (?) behövde E, som skulle upp och jobba vid 7 idag, komma i säng. Så vi tryckte in oss i min lilla silverpärla och åkte en sväng, först till brandstationen och hämtade Rolandz-skivan som låg i pappsens bil (han kom precis tillbaka från nåt "hemligt uppdrag" =läs: larm). Lämnade av E hemma hos henne, och sen åkte vi andra vidare. Guidad tour i mina hoods Rävery Hills, och sen åkte vi till Gustavs stuga i Våsbo. Där satt vi sen tysta allihopa och lyssnade på P1 halva natten. Haha. Nej då, inte riktigt så tragiskt som det låter. Trevligt var det iaf. Blev en rätt sen kväll och jag var inte hemma förrän efter 4 nån gång. Underbara semester.

Idag vet jag inte riktigt vad som händer och sker. USA-familjen som systra mi jobbade hos och som jag och K också hälsade på kommer snart till mormor, så vem vet, så man kanske får gå dit och hälsa.
Tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0