Live från hammocken

Hej vänner.
Så var semestern officiellt invigd. Härligt värre! I onsdags var vi som bekant på Krusenstiernska i Kalmar och såg Svensson, Svensson. Det var visserligen en helt okej föreställning, men jag blev inte fullt lika övertygad som andra jag pratat med tidigare. Det var visst underhållande, men det går ofta ut på samma saker på såna där farser. Men det var trevligt ändå. =)
Sen i torsdags jobbade jag fram till lunch, och efter att ha slängt i mig lite mat och packat det sista så rullade vi hemåt igen. Jag var rätt trött efter jobbet, så det var skönt att inte behöva köra hela vägen. Jag körde första lilla biten till Oskarshamn, sen förflyttade jag mig till baksätet där jag slumrade en stund. När man åker bil får man verkligen känna på hur långt det faktiskt är. 9,5 timme ganska precis tog det att köra, med några stopp på vägen. Gruvar mig redan för den dagen då jag ska köra tillbaka hela vägen själv, men den dagen den sorgen. =) Först väntar några härliga semesterveckor hemma.
Igår sen var vädret helt perfekt, och jag och pappsen var till stugan i Ryggesbo och badade (läs; jag badade och farsgubben banga). Vi tog ut båten och rodde en sväng också. Jag hoppade i vattnet mitt ute på sjön och tänkte simma en bit, men det märks att jag inte är speciellt vältränad.... =S Hann nog inte simma i en minut heller innan jag var trött. Så pass trött att jag inte orkade ta mig upp i båten igen, utan jag fick hålla i mig och hänga efter båten en stund först. =) Riktigt skönt var det iaf i vattnet, så jag hoppas att det blir fler varma dagar framöver så ska jag åka dit och bo kvar några nätter. Sen under kvällen var det ju dags för sommarens höjdpunkt; Diggiloo. Ni som inte har settdet, köp biljetter bums eller skyll er själva att ni missar en toppenkväll. Jag skulle mer än gärna se den igen, men deras turneplan korsar inte min väg något mer under sommaren. Trist, men that's life. Vi var rätt många i sällskapet igår, 14 pers, så det gör ju det hela extra festligt. Vi började redan planera inför nästa år, räkna med att vi kommer sitta i publiken även då. Då ska vi planera ytterligare lite tidigare så att vi kan boka biljetterna så fort dom släpps. Hoppas att det inte är när jag är i Thailand i oktober bara.. Men då får väl nån annan sköta bokningen. Våra biljetter till igår bokade vi i november förra året, men då hade dom vart ute ett tag redan. Så nästa år siktar vi på front row. ;-)
Idag har jag bara legat ute i solen här hemma i trädgården. Saknade visserligen att ta mig ett dopp stundtals, men jag får nöja mig med en svalkande dusch senare.
Imorgon bär det av igen, då åker vi ner till Sthlm och hoppar på färjan till Helsingfors. Roligt värre! =)

En extra hälsning till min kära vän och sambo som har det jobbigt idag, vi tänker på dig gumman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0