Gäster på ingång

Hej vänner!
Här ekar det tomt på uppdateringsfronten... Lusten finns helt enkelt inte där speciellt ofta. Nu har jag en stund över på jobbet och gör en liten fuling och bloggar på arbetstid. När chefen har semester kan man göra lite som man vill...
I veckan som gått har jag mest tagit det lugnt och gjort inget särskilt. De senaste dagarna har jag farit runt och städat och fixat och donat inför helgens besök, mor och moster anländer till Kalmar om några timmar. Städat hela lägenheten har jag gjort två gånger sedan helgen, blir snabbt dammigt igen när man har en katt som far runt... Dessutom har jag lyxat till det lite och gjort cheesecake i portionsformar, och smörgåstårta och annat smaskigt som jag tänkte bjuda mina gäster på. Hoppas dom tycker om det.
Idag rymmer jag därför lite tidigare från jobbet och åker ner och möter upp semesterfirarna. Eventuellt åker vi över en sväng på Öland sen under eftermiddagen. Eller vad de nu vill hitta på, jag har ju redan sett det mesta här i krokarna så de får styra så anpassar jag mig. Kommer nog bli en trevlig vecka, alltid kul med gäster och sällskap.
Nedräkningen har väl så smått börjat till min egen semester också, idag är det 6 dagar kvar. Vid lunchtid på torsdag rullar vi hemåt igen. Ska bli skönt med lite ledigt, Diggiloo, Helsingfors-kryssning och annat som väntar. Vore ju kul om det blev Allsång på Skansen, Leksand Sommarland och lite sånt också, men det är inget som är bestämt än. Sen ska vi ju på Svensson Svensson på Krusenstiernska i Kalmar på onsdag också som jag har hört ska vara bra. Sommaren är väl allt en härlig årstid ändå, allting händer nu.. =)
Nu ska jag gå och äta lite lunch med de få kollegor som jobbar idag, sen har jag två patienter kvar innan det är dags att stämpla ut och åka in till stan.
Ha en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0