Städlördag

Hallå på er alla!
Imorse vaknade jag av ett mms från morbror strax före 10 och kunde inte somna om och hade ingen aning om vad jag skulle göra av dagen som låg framför. Låg och drog mig i sängen med datorn till närmare 12 innan jag tog mig upp och åt lite lunch. Där blev jag påmind om mitt enorma diskberg, så där och då bestämde jag mig för vad jag skulle ägna mig åt under dagen. Började med disken, och fortsatte sen att städa i köket när jag ändå höll på där. Sen betade jag av resten av lägenheten under dagen, dammade, skurade, dammsög och bytta gardiner överallt. Har äntligen tagit mig iväg till sopsorteringen och gjort mig av med min pappersinsamling också. Reklam till tusen... Dessutom var tvättstugan ledig idag, så jag bokade den också. Var rätt irriterad på den granne som struntade i att jag bokat stugan och ockuperade ena tvättmaskinen i 1-2 timmar av mina 3 bokade. Därför gick den delen på halvfart under dagen. För en stund sen blev jag iaf äntligen klar med städningen, så nu ska jag snart gå och lägga mig i badet, och sen bänka mig i soffan framför Körslaget. Skönt!

Igår var jag och K in till Kalmar efter jobbet. Var först in på stan där K hade ett ärende att uträtta, och sen åkte vi till Media Markt. Lyxfälle-genen i mig hade bestämt sig för att jag skulle köpa en ny mobil som dom hade extrapris på den här veckan, en jättefin röd Samsung. Men dom hade sålt slut på dom redan, så jag fick åka hem utan tråkigt nog. Gick igenom på Ikea och åt kvällens middag där. Kollade igenom på Hemtex, Mairo och Rusta innan vi åkte hemåt. Satt hos K igår och såg Lets Dance och drack goda drinkar. Trevligt värre!

Nu väntar badkaret, tjing.

Kommentarer
Postat av: Niklas

Vilken irriterande granne. Här har vi lås på både tvätt och torkrumsdörrarna så man slipper sånt. =)

2009-01-11 @ 14:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0