Nyinflyttad

Och dagarna bara försvinner och bloggen glöms bort... Har haft rätt fullt upp i veckan som gått, eftersom det blev dags för oss att börja packa våra saker och börja flytta till vårt nya hem på Torget. Körde grejer fram och tillbaka mer eller mindre varje kväll förra veckan. I torsdags kväll kom mamma och pappa ner, och hela helgen sen har gått åt till att flytta och städa. När jag kom hem efter jobbet i fredags hade mor och far flyttat allt utom soffan, så det var inte alls så mkt kvar då. När Karla slutat hjälptes vi åt att flytta den också, och sen körde vi hennes saker resten av dagen. Lördagen gick åt till städning, och min lägenhet blev helt klar. Skönt! Så nu kan vi koncentrera oss på att bo in oss riktigt ordentligt här. Igår var vi in till Kalmar på em/kvällen, och började med en runda på Ikea. Kändes som att vi gick där med helt nya ögon nu, det känns plötsligt så mkt mer intressant att kolla runt där nu. Hittade massor av saker vi ville ha, så senare i veckan när lönen har kommit blir det nog en del shopping.. :-) Sen var vi på bio senare på kvällen och såg Mammut.

Idag hade jag kort dag på jobbet, slutade vid 2. Haft en relativt lätt dag dessutom, inga alltför betungande patienter. Skönt med såna dagar ibland också.. :-) Dessutom har jag fått mitt eget ansvarsområde idag av chefen, jag blev utsedd att ha stenkoll på den ny Frisktandvården som lanserades förra veckan. Hade lite tid över på fm idag, så jag började läsa in mig då. I teorin har jag nog hyffsad koll på hur det funkar, men praktiskt vet jag inte riktigt eftersom jag aldrig tecknat några Frisktandvårdsabonnemang själv hittills. Så det ska bli spännande att sätta sig in i ordentligt, så får vi se om jag kan lösa kollegornas problem sen när det krånglar... =p

Var som sagt på Ikea igår, och ett litet inköp blev det, ett databord. Så det tänkte jag spendera min eftermiddag åt, att försöka få ihop den. Blir premiär, jag har aldrig skruvat ihop en Ikea-möbel själv tidigare. Wish me luck,....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0