Intro-dag

Idag har jag och K vart på landstingshuset i Kalmar på ytterligare en introduktions-dag för nyanställda, den andra i ordningen för oss. Har vart en rätt intressant dag faktiskt. Satt bredvid högsta hönset, tandvårdschefen, på lunchen, bara en sån sak. Sen är utvecklingschefen för rolig. Hur många jämför egentligen sig själva med konserverad gröt, eller kommenterar lunchen med; Jaha. Likdelar av kyckling också.... Hihi, så han var rolig att lyssna på.

Idag, kära vänner, kan jag också meddela att vi fått det klart med nya lägenheten. Minns inte hur mycket jag nämnt om lägenhetsplanerna här tidigare, men jag var iaf och tittade på lgh #2 igår, och nu känns det som att vi hittat hem. Lgh nere i Hamnen blev alltför dyr när den inte riktigt levde upp till våra förväntningar, så nu blir det istället en lgh på Torget. Kommer nog bli toppen tror jag, lite radhus-känsla över det hela. Positivt är också att vi slapp den ordinarie tre månaders uppsägningstiden efter som vi flyttar inom samma förmedling, så därför flyttar vi redan om 2 veckor! Hoppas och tror att det kommer bli bra.

Det var allt för nu, kom hem för en liten stund sedan och stupade rakt i säng. Trött.... Hoppas att jag lyckas somna i bra tid också. Hej på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0