Härliga 2009

Hej på er alla underbara människor!
Det nya året har börjat riktigt, riktigt bra måste jag säga! Var lite halvless för några dagar sen, ledigheten är snart slut och nu väntar bara en låååång vinter/vår där jag inte hade några planer eller nåt att se fram emot. Igår ändrades det en aning. Det jag nu har att se fram emot kan sammanfattas med 4 rok, två badrum varav ett har tvättmaskin/tumlare, två balkonger, och detta i ett nybyggt hyreshus. Sent igårkväll kollade jag runt på nätet och hamnade på min hyresvärds sida. Blev glatt överraskad då jag såg att en lägenhet på Hamngatan var ledig, en lägenhet där har jag suktat efter ända sen jag flyttade ner till Småland. Läget vet jag är perfekt, och planlösningen ser heller inte alls tokig ut! Lämnade förslag till min kollega och vän, som nappade på idén. Idag ringde jag och pratade med hyresvärden, och jo då, lägenheten är vår om vi vill ha den. Sa upp min lägenhet på studs, så mot slutet av mars blir vi kombos och flyttar in i vår stora, fina lägenhet med båtarna och hamnen som närmsta granne. Bättre än så blir det inte!

Idag har jag, mor, far och Jessica vart till Dalarna. Började med Clas Ohlson och alla affärerna på området där i Insjön. Bytte min iskross som var trasig, och sen blev det inköp av en jacka, en polotröja och ett par skor. Dock budget, så det blev knappt 500 för hela kalaset. Toppen. Åkte till Falun sen och åt lunch på en grekisk restaurang. Kändes så skönt att inte ha nån tenta eller några krav på sig i den där stan, tidigare två år har det vart tentor direkt efter nyår.

Ikväll sen var jag på Arenan och såg byn ge Villa pisk med typ 16-2 eller vad det nu slutade med. Kändes plötsligt som det var typ igår jag var där senast, men det var ju faktiskt typ i mars. Snart ett år sen, hej vad tiden går. Får försöka komma hem igen nån helg när det är hemmamatch, det är faktiskt rätt kul. Speciellt med Håkke som min egen personliga kommentator. =p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0