Back in the vardag

Ja, så var det då slut på jul och nyår och allt vad roligt heter, nu är det bara en lååååååång och trist vinter kvar innan det börjar bli lite vår och sol och sommar. Deprimerande tanke, finns ingenting att se fram emot nu längre. Suck. Igår kväll kom jag tillbaka hit ner till Småland. Karla var gullig och kom och hämtade mig på flygplatsen, så sista biten gick betydligt mer smärtfritt än vad jag hade räknat med. Tack, kära du! Kändes lite smått konstigt och rätt trist att vara tillbaka igen. Har haft det så bra och trevligt hemma de här veckorna. Inte blir hemlängtan mindre heller när det nästan direkt efter landning börjar blippa in sms från alla hemifrån som undrar hur resan gått. Goa människor. Landningen igår var förresten ett kapitel för sig. Jag brukar inte vara flygrädd, men igår ökade pulsen en hel del vill jag lova. Redan när jag hörde kaptenen prata och hörde att han var norsk sjönk respekten för honom en del... =p Sen krängde det och skakade planet nåt så hemskt så jag tänkte att nu dör jag, det här kommer aldrig att gå. Tog ett snack med gud och bad honom ta mig ner ordentligt, och han var tydligen beredd att kompromissa. =p För ner kom vi, men det var först när vi stannat och stod stilla som jag insåg vad hårt jag hållit i armstödet och hur hårt jag spänt käkarna, får då vågade jag slappna av. Så nej, jag är inte sådär överdrivet sugen på att sätta mig på ett plan igen nu.
Idag började jag jobba igen, och kom ganska snart in i samma gamla mönster. Plötsligt är det som att man aldrig vart borta. Hade kort dag idag och slutade vid 2, så då gick jag till hyresvärden och bad om att få titta på lägenheten vi ansökt om. En tjej följde med mig dit, och den var jättefin. Problemet var bara att det inte var en 4:a som planlösningen visade, utan den här lägenheten var omgjord till en 3:a. Inte direkt vad vi hade väntat oss, så tyvärr blir det nog så att den går bort. Gick hem sen och packade upp alla mina väskor. Gick förvånansvärt fort och bra. Lite senare kom Karla förbi, när hon slutat jobba. Vi satt och kollade på lite andra lägenheter och sen käkade vi mat. När vi gick in i vardagsrummet igen för att se en film så kom en ambulans med sirener förbi här utanför. Kollade ut och såg då att det blinkade fler blåljus en bit bort. Först tänkte vi att det kanske var nån på psyk-stället här borta som hittat på nåt bus, men sen kom det plötsligt en räddningsledarbil och en brandbil också, så då gick vi ut och kikade. Såg då att det var en ambulans, fyra brandbilar, en pickup och en ledningsbil som alla stod där med blåljusen blinkandes. Gick runt och kikade, såg inte riktigt vad det var som hände, men det stod en massa brandmän i dörren till en av trappuppgångarna med en fläkt av nåt slag, och andra brandmän såg vi i en av lägenheterna, så tydligen var det rökfyllt i trappuppgången då iaf. Gick runt huset och såg en konstigt krossad ruta, så det vete sjutton vad det var som hade hänt. Var ju ett väldigt pådrag iaf på vår lilla gata. Inte varje dag det är sån action på Skeparvägen. =p

Men nu är klockan mycket för att vara vardag och det är dags att stänga ner och natta.

Kommentarer
Postat av: Niklas W

Rassesvin.. =P Norrmän är minst lika bra som svenskar, förmodligen lite lite bättre. =P

2009-01-08 @ 12:05:25
URL: http://niklasw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0