Vilse på Lillön

Idag började ytterligare en ny lånetandläkare, även denna gång från Kalmar. Mkt trevlig verkade han vara, så det kommer nog funka fint. Jag slutade vid 2, och skyndade mig hem och hämtade bilen och åkte sen ut på Oknö och tänkte ta en promenad igen. Vädret var alldeles lagom, solen sken och temperatur runt nollan. Lämnade vägen efter en stund och gick på stigen vid vattnet. På vägen ut går stigen rätt nära vägen, så där var det inga problem. När jag passerat udden längst ut och började gå tillbaka igen på andra sidan så kommer man längre bort från vägen, och till slut visste jag inte var jag var längre. Anade emellanåt på ett ungefär var jag var. När jag började närma mig stora vägen igen så valde jag fel väg när stigen delade sig, så jag hamnade på Lillön. Jag var egentligen 10-15 minuter från bilen, men den extra promenaden runt nästa ö tog nog 30-40 min. Hade ingen aning om var jag var. Försökte lista ut på ett ungefär var jag kunde vara med hjälp av gatunamnen, men lyckades inget vidare. Till slut kom jag ändå tillbaka till bilen igen, så det blev en extra lång promenad idag. Inte för att det gjorde nåt egentligen, fint väder och nyladdad iPod.

Var och handlade sen, kände att det började bli ganska akut med tanke på att kattmaten var slut och katten har vart helt galen och skriker nonstop, hon var väl jättehungrig stackarn. I hope you dont mind, Klara, men jag köpte riktigt kattmat åt henne och skämde bort henne en aning. Hade så dåligt samvete när hon inte fått ngn riktigt mat sedan igår. Har försökt få i henne fil och korv och lite sånt som jag hittade i kylen, men det föll henne inte riktigt i smaken.

Dagens stora tack till Niklas som alltid lyckas lösa mina problem. Tack tack tack! =)

Nu ska jag gå och lägga mig i badet en stund.
Chiao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0