Helgens bravader

Så har ytterligare en vecka snart nått sitt slut. Lite trist nu att februari börjar ta slut, framför allt eftersom Kalmar-tandläkarna försvinner nu och vi är tillbaka i vardagen igen på kliniken. Har vart så roligt att gå till jobbet nu de här veckorna, så det är trist att dom försvinner. Får hoppas att vi också får tag på nån bra tandläkare nu när nya tjänsten ligger ute.

Veckan har annars vart relativt lugn. I torsdags var jag och Marie på spakväll på Palatset. Jag var så trött efter maten och kände inte riktigt att jag hade orken att ta mig iväg egenligen, men det ångrade jag inte en sekund sen när jag väl kom dit! Det var faktiskt jättemysigt att simma lite, bubbla och sen sitta och prata. Det bjöds på frukt och dricka, och sen hade M dessutom med sig egen matsäck, ost, kex, choklad, vin och cider. Mycket trevligt!

Igår var jag och K till Oskarshamn efter jobbet. Kollade först runt lite snabbt inne i stan. Köpte en varsin flaska vin, och på systemet stod ingen mindre än Idol-Nils (http://www.youtube.com/watch?v=DE7vVRbz_Is) bakom oss i kön. =p Sen fikade vi (läs: jag) på Nilssons, innan vi åkte till Maxi och storhandlade en massa käk. Åkte hem och plockade in maten i kylen/frysen och senare korkade vi upp första vinflaskan. Såg Lets Dance och vinet flödade hela kvällen, innan kvällen var slut hade vi tömt tre flaskor. Karaoke-maskinen drogs igång senare under kvällen och vi hade det riktigt trevligt. Jag som inte är van vid att dricka vin blev riktigt glad i hatten, och det höll i sig ovanligt länge. Har ingen tidsuppfattning direkt från kvällen, men vi somnade iaf båda två i en varsin soffa uppskattningsvis någon gång efter midnatt, och vid 3 vaknade jag och vinglade i säng.

Vaknade nån gång redan strax efter 8 imorse, försökte somna om med utan framgång. Såg ett OTH-avsnitt innan jag tog mig ur sängen strax efter 9. Mådde som jag förtjänade på förmiddagen, så vi tog det rätt lugnt. Låg i sofforna och såg Sex and the City-filmen. Framåt eftermiddagen sen försökte jag rycka upp mig, tog en dusch och sen gick vi och köpte lite kebab, och efter det börjar det faktiskt kännas som att jag återvänt till livet igen. =p

Idag var det riktigt fint vårväder här, så det var ju synd att jag mådde illa och inte var körduglig. Hoppas på repris imorron, då blir det nog utflykt ute på Oknö har jag tänkt.

Det var allt jag hade på hjärtat för stunden, so long.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0